گزارش تصویریمیراث و گردشگری

 خانه عامری ها

خبرنگار: مهسا سربازی - عکاس: مریم شکری

 خانه عامری ها

به گزارش پایگاه خبری شاهنامه

خانه تاریخی عامری ها در کاشان یکی از بزرگترین خانه های تاریخی شهر کاشان است که قدمت آن به دوران زندیه برمی گردد که البته بعدها در دوران قاجار باز هم از آن بزرگتر شده و قسمت های دیگری به آن اضافه شد. وسعت این خانه که در محله ی سلطان میر احمد کاشان قرار گرفته است، هفت هزار متر مربع با زیر بنایی گسترده است و بطور کلی در آن ۸۵ اتاق وجود دارد. این خانه همچنین دارای چند حیاط است که قدیمی ترین آن حیاط بیرونی و درونی است.


همان طور که گفته شد این خانه هم مثل بیشتر خانه های تاریخی کاشان از ۲ بخش بیرونی و درونی تشکیل شده است که در هر کدام از آنها بخش های دیگری مثل حوضخانه، ایوان، اتاق هایی با ۳ در و شاهنشین های ۷ دری دیده می شود که دور تا دور حیاط با هماهنگی کامل قرار گرفته اند…


در حال حاضر این بنا مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی زیادی است و از محبوبیت بیش از اندازه ای در بین بقیه ی خانه های تاریخی برخوردار است اما به دلیل گذشت زمان و فرسودگی هایی که در آن بوجود آمده است، بخش هایی از آن در حال حاضر در دست تعمیر و بازسازی است. اداره ی میراث فرهنگی در این باره گفته است که بعد از تمام شدن این مرمت ها قرار است تا این خانه ی تاریخی تغییر کاربری دهد و به اقامتگاه گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن