فرهنگ و ادب

کارگاه تخصصی مجری شو شوق سخن به میزبانی موزه استاد معین

کارگاه تخصصی مجری شو شوق سخن به میزبانی موزه استاد معین

کارگاه تخصصی مجری شو؛ شوق سخن، یک کارگاه متفاوت استعدادیابی مجریان توانمند است که برای نخستین بار در ایران با همکاری بنیاد فردوسی، گروه فرهنگی هنری در‌ آغوش‌ سیمرغ، موسسه فردوسی توسی، تیوال و پایگاه خبری شاهنامه به میزبانی خانه موزه استاد معین و استاد امیر جاهد واقع در میدان چهارصد دستگاه تهران برگزار می‌شود.

نخستین دوره کارگاه مجری شو؛ شوق سخن، طی کارگاه دو روزه، پنج‌شنبه و جمعه به تاریخ ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ با تدریس دو تن از مجریان کشوری، مهندس یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و محمدرضا حقدوست (سیمرغ)، سرپرست گروه در آغوش‌ سیمرغ در دو رده سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال انجام می‌شود.
طی این کارگاه مباحثی چون اجرای صحنه‌ای همایش‌ها و جشنواره‌ها، اجرای برنامه زنده و ضبط شده، کارشناس مجری و گزارشگری و مصاحبه رادیو و تلویزیون و برنامه‌های خبری و اینترنتی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و از جمله سرفصل‌های آموزشی کارگاه می‌توان به جذب مخاطب، سخنرانی، فن بیان، اصول اجرا، مخاطب شناسی، مخاطب سنجی، نظرسنجی، سبک شناسی، مجری گری، نگارش ریزبرنامه همایش‌‌ها (کنداکتور نویسی)، مدیریت جشنواره‌‌ها و سوگواره‌ها، مدیریت بحران، فنون تخصصی کارشناس مجری هنری، خبری و ورزشی، اصول خبرنگاری و مصاحبه و گزارشگری، کارآفرینی از طریق اجرا (جذب اسپانسر و حامی مالی)، روابط عمومی، روابط اجتماعی، آشنایی با شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با گنجینه واژگان زبان پارسی و شعر و ادب فارسی اشاره نمود.

در پایان کارگاه، مجریان توانمند عضو باشگاه مجریان و گزارشگران پایگاه خبری شاهنامه می‌شوند و مدرک پایان دوره رسمی برای هنرجویان و هنرپژوهان صادر خواهد شد، هم‌چنین مجریان با استعداد برای همکاری در پروژه های آینده گزینش خواهند شد.
گفتنی است، تفاوت کارگاه مجری شو؛ شوق سخن با دیگر کارگاه‌های آزاد آموزشی ویژه مجریان، امکان فرصت اجرا به همه هنرجویان علاقه‌مند است.
رادیو تابستانه با برنامه عصرانه شادی در فرهنگ‌سرای ابن سینا واقع در خیابان ایران زمین، با همکاری عوامل اجرایی کارگاه مجری شو؛ شوق سخن از همه هنرجویان این کارگاه دعوت می‌کند تا پس از ثبت نام در کارگاه از طریق روابط عمومی گروه فرهنگی هنری در آغوش‌ سیمرغ اعلام آمادگی کنند تا برای حضور در این رادیو تابستانه به عنوان مجری و کسب اعتماد به نفس بیشتر و تجربه مجری‌گری معرفی شوند.

شایان ذکر است، ایجاد موقعیت کاری و حضور هنرجویان این کارگاه پیش از دوره آموزشی به عنوان مجری در رادیو تابستانه و اهدای ‌تقدیر نامه از سوی فرهنگسرای ابن سینا به مجریان از جمله مواردی است که این کارگاه را منحصر به فرد می‌کند.
در پایان هر جلسه آموزشی نیز ارزشیابی عملی از هنرجویان توسط مدرسان کارگاه مهندس یاسر موحدفرد و محمدرضا حقدوست (سیمرغ) انجام می شود تا مجریان برتر برای همکاری در جشنواره‌ها و همایش‌ها انتخاب شوند.
هدف از برگزاری این کارگاه تخصصی که نتیجه همکاری چندین سازمان است کشف استعدادهای فرهنگی هنری، کارآفرینی، اعتلای فرهنگ، هنر و زبان پارسی، پرورش هنرجویان متعهد به فرهنگ ایرانی و ترویج اصول سخنوری صحیح است.

علاقمندان برای حضور در این دوره‌ها می‌توانند از طریق موارد زیر ثبت نام کنند:

کار گروه دو روزه
پنج‌شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵ تا ۲۰
(۱۰ ساعت آموزشی)

نشانی:
تهران، خیابان پیروزی، میدان چهارصد دستگاه، خیابان بایزید بسطامی، خانه موزه تاریخی استاد معین

ثبت نام حضوری:
در خانه موزه استاد معین
از ساعت ۹ تا ۲۰

ثبت نام تلفنی:
۰۹۱۲۹۳۲۵۹۰۲
۵_۰۲۱۳۳۷۸۳۰۰۴
پیام به واتساپ:
۰۹۳۹۲۵۲۴۰۵۲
پیام به تلگرام:
https://t.me/simorgh_relation

ثبت نام از عضویت باشگاه فردوسی پایگاه خبری شاهنامه:
https://shahnamehnews.ir/job/

خبرنگار: علی جواهریان

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن