سینما و تئاتر

جایزه زنده‌یاد طاها کریمی در نخستین دوره جشنواره فیلم «کوتاه کرمانجی»

 

خبرنگار: منصور جهانی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه
با یاد و اهدای جایزه زنده‌یاد طاها کریمی کارگردان فقید کردستانی، نخستین دوره جشنواره فیلم «کوتاه کرمانجی» (کورت و کرمانجی) به صورت آنلاین برگزار ‌‌شد.
نخستین دوره جشنواره یک دقیقه‌ای فیلم «کوتاه کرمانجی» Kurmancî با مدیریت «فرات کِوِر» Ferat Kevir فیلمبردار کُرد ساکن آلمان، «آردین دیرن» Ardîn Dîren مستندساز و روزنامه‌نگار ساکن ترکیه و «فرهات بایسال» Ferhat Baysal مدیر سایت «سینمای کُرد» ساکن بلژیک با یاد و اهدای جایزه زنده‌یاد طاها کریمی کارگردان فقید بانه‌ای و جایزه زنده‌یاد «خلیل داغ» Xelîl dağ کارگردان فقید کُرد و با تمرکز بر قابلیت‌‌ها و ویژگی‌های زبان کُردی و به همت سایت «سینمای کُرد» به آدرس www.sinemayakurdi.net و «تور فیلم» Tor Film و همچنین با همکاری اتحادیه معلمان کُرد در اروپا به صورت آنلاین برگزار ‌شد.
تماشاگران و علاقمندان به سینما، بعد از دیدن ۱۶ فیلم‌ حاضر در بخش نهایی نخستین دوره جشنواره آنلاین فیلم «کوتاه کرمانجی»، به تعداد ۸۶۴۱ رأی دادند که پس از پایان مرحله رأی‌گیری، فیلم‌های برنده به شرح زیر معرفی شدند:
جایزه نخست:
با نام جایزه سینمای «عاموده» Amûdê به مبلغ ۵۰۰ یورو به فیلم کوتاه «اکنون بدون ترس»Êdî Bêyî Tîrs به کارگردانی «رضوان دیهارو» Ridwan Diharo با کسب ۲۰۱۷ رأی اهدا شد.
جایزه دوم:
با نام جایزه زنده‌یاد «طاها کریمی»، به مبلغ ۵۰۰ یورو به فیلم کوتاه «ق.و.خ» QWX به کارگردانی «نورالله آکجان» Nurullah Akcan با کسب 1949 رأی تعلق گرفت.
جایزه سوم:
با نام جایزه زنده‌یاد «خلیل داغ» Xelîl dağ، به مبلغ 500 یورو به فیلم کوتاه «ذهن کودک» Hişê Zarok به کارگردانی «فیرات یاووز» Firat Yavuz با کسب ۱۷۱۴ رأی اهدا شد.
جایزه ویژه «کُردستانی»:
به فیلم کوتاه «در خانه» Li Malê به کارگردانی «خلیل آکگول» Xelîl Akgul با کسب 1358 رأی تعلق گرفت.
در بیانیه پایانی نخستین دوره جشنواره یک دقیقه‌ای فیلم «کوتاه کرمانجی» آمده است: ما به تماشاگران و فیلمسازان حاضر در جشنواره، می‌گوییم که خانه شما از زمانی پررونق و پر از روشنگری شد که این فیلم‌های کوتاه و کُردی را به مدت یک ماه در اقصی نقاط جهان مشاهده کردید. با تشکر از فیلمسازانی که این آثار کوتاه، پرمعنا و تأثیرگذار را ساختند. ما از حمایت و پشتیبانی شما تقدیر و تشکر می‌کنیم و از طرف سایت «سینمای کُرد» www.sinemayakurdi.net و «تور فیلم» Tor Film به عزیزان همراه‌مان در کشورهای مختلف، نوید می‌دهیم که تا جشنواره بعدی مشتاقانه منتظر شما هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن