سینما و تئاترفرهنگ و ادب

هنرمند سینمایی ایرانی عضو مرکز مطالعات پیشرفته آلمانی

خبرنگار: منصور جهانی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

حامد سلیمان‌زاده پژوهشگر، منتقد سینما و مدرس دانشگاه با دعوت رسمی مرکز مطالعات پیشرفته برلین آلمان در زمینه هنر و علم BAS با عنوان دانشمند ایرانی به عضویت این نهاد علمی و بین‌المللی شناخته‌شده در آمد.
مرکز مطالعات پیشرفته برلین آلمان در زمینه دانش و هنر (BAS) سازمانی در دانشگاه هنر برلین (UDK) و زیرمجموعه وزارت آموزش و پژوهش آلمان است که با هدف هم‌افزایی پایدار، میان شیوه‌های هنری و آکادمیک در امر پژوهش در سال ۲۰۱۴ میلادی راه‌اندازی شده است.
این مرکز علمی با توجه به تبادل و همکاری در سطح ملی و بین‌المللی با تمرکز بر پشتیبانی از شبکه‌های میان‌رشته‌ای در زمینه دانش‌های نوین و هنر، یکی از شناخته‌شده‌ترین مرکزهای آکادمیک و پژوهشی آلمان به شمار می‌رود.
حامد سلیمان‌زاده پیش از این، داور «فیپرشی» FIPRESCI «فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم» در بخش «دو هفته کارگردانان» و «هفته منتقدین» هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» Cannes در کشور فرانسه، داور «فیپرشی» هفتاد و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» Berlinale در کشور آلمان و نیز داور «فیپرشی» چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گوتنبرگ» Göteborg در کشور سوئد بود و در کارنامه هنری او داوری بیش از بیست جشنواره بین‌المللی و تألیف‌های فراوان در زمینه سینما، فلسفه و تئاتر به چشم می‌خورد.
این منتقد سینما در حاضر، داور بخش رقابتی «بین‌الملل» جایزه «فیپرشی» در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «استانبول» Istanbul در کشور ترکیه را بر عهده دارد.

برای آگاهی بیشتر:
https://www.udk-berlin.de/forschung/bas/assoziierungen/

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن