فرهنگ و ادب

با شاعران ایرانی در چهارمین جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» سوئد

خبرنگار: منصور جهانی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه
چهارمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» با اثرهایی از شاعران ایرانی و شاعران کُرد کشورهای گوناگون و اقلیم کردستان عراق در شهر یوتوبوری به میزبانی سوئد برگزار ‌شد.
چهارمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg به کوشش انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» Internationella Sköna Konster با اثرهای شاعران ایرانی و شاعران کُرد از کشورهای گوناگون و اقلیم کردستان عراق با اجرای گروه موسیقی بانوان دف‌نواز «هه‌ژین» و با همراهی «ئاسو دیلان» نوازنده سرشناس عود و همچنین با همکاری انجمن ABF شهر یوتوبوری و «کومون یوتوبوری» Goteborg Stad به صورت حضوری در روزهای ۶ و ۷ فروردین ۱۴۰۱ (۲۶ و ۲۷ مارس ۲۰۲۲) در سالن «فولکت هیوس» Fulket Hus در شهر یوتوبوری در کشور سوئد برگزار ‌شد و مورد اقبال کُردهای مقیم سوئد و کُردهای ساکن در دیگر کشورهای اروپایی قرار گرفت.
در این رویداد ادبی که «شمال ابراهیم‌زاده» اجرای آن را بر عهده داشت، استاد «عبداله سراج» نویسنده سرشناس کُرد حضور فعالی داشت. هم‌چنین «ریبین رشید» طراحی صحنه و طراحی نور و نیز «نوازاد باهر» مسئول امور فنی و اجرایی بود.
در آیین پایانی چهارمین جشنواره شعر کُردی «گوتبورگ»، «عزت رئوف» بیانییه جشنواره را خواند و «محمد قادر» از مدیران انجمن هنرهای زیبای «یوتوبوری» سپاس‌نامه‌ها و جایزه‌ها را به شاعرانی که اثرهای خود را خواندند، پیشکش کرد.
در روز نخست چهارمین دوره جشنواره شعر کُردی «گوتبورگ» که با اجرای گروه موسیقی بانوان دف‌نواز «هه‌ژین» برگزار شد؛ «صابر صدیق» نویسنده کُرد میهمان ویژه آن بود، «دانا عبدالرحمان»، «بنار که‌ولوز»، «رسول صفریانی»، «کژال جلال» و «خاله حه‌مه» شعرخوانی کردند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن