فرهنگ و ادبگزارش تصویری

جایزه البرز ویژه پژوهشگران ایران

خبرنگار و عکاس: پوریا جوراسفند

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

هر ساله به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان دانشگاه‌ها، دانش‌­آموزان مدرسه‌ها و ممتازین حوزه‌های علمیه جایزه بنیاد البرز پیشکش می­‌شود. این جایزه به گونه کشوری به همراه تجلیل از مقام والای چهره ماندگار، واقف آن زنده یاد حسینعلی البرز هر ساله برگزار می­‌شود.

واجدان شرایط دریافت جایزه حُسن تحصیل از میان دانش‌آموزان ممتاز دوره‌­های تحصیلی متوسطه اول، دوم و نیز فنی حرفه‌ای و کاردانش (هنرستان) در سراسر کشور انتخاب می­‌شوند. این عزیزان در مرحله نخست از سوی مدیران استان­‌های کشور انتخاب شده و در مرحله پایانی از سوی کمیته علمی جایزه بنیاد البرز مورد ارزیابی قرار می‌­گیرند.

در پایان دانش‌­آموزان برتر استان‌ها با بالاترین امتیاز به عنوان برگزیدگان کشوری انتخاب می­‌شوند و به ایشان، جایزه بنیاد البرز شامل مبلغ نقدی و لوح تقدیر و تندیس همایش پیشکش می­‌شود.

این جایزه از محل درآمدهای واقف خیراندیش حسینعلی البرز بوده و بدون هر گونه مشارکت مالی از سوی دیگر افراد خیّر و یا نهادها و ارگان­‌ها فراهم می‌آید.

پیشینه بنیاد فرهنگی البرز
در سال ۱۳۴۲ خورشیدی راه‌اندازی شده است. هدف از راه‌اندازی بنیاد فرهنگی البرز یاری‌رسانی به گسترش فرهنگ كشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر به وسیله پیشکش “جایزه بنیاد البرز” به گونه سالانه انجام می‌گیرد.

بنیاد فرهنگی البرز به کوشش مرحوم حسینعلی البرز، راه‌اندازی و وقف گردید. این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. جالب این‌که تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌هایی در عرصه‌های گوناگون علمی، پژوهشی و اجرایی هستند. فعالیت حمایتی و تشویقی بنیاد فرهنگی البرز در این سال­‌ها به گونه همایش‌­های ملی و استانی با حضور مقام‌های علمی و مدیران كشوری محقق شده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن