گزارش تصویریمیراث و گردشگری

پایگاه گردشگری نمک آبرود

عکاس: مریم شکری
خبرنگار: نرگس صافی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

پیست کارتینگ نمک آبرود، سه جنبه تفریحی، ورزشی و آموزشی دارد و مدت‌زمان استفاده از آن برای افراد شرکت‌کننده، ۶ دقیقه است؛ زیرا انجام آن باعث سوختن کالری زیادی می‌شود و بیشتر از این مدت به خستگی فرد می‌انجامد. برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار این ورزش را تجربه کنند، یک دوره آموزشی ویدئویی چهار دقیقه‌ای تدارک دیده شده است.
پیست بزرگسالان مسیری به طول ۶۰۰ متر با ۱۰ خودرو دارد و پیست نوجوانان به طول ۲۰۰ متر مجهز به پنج خودرو است. حداکثر سرعت در پیست بزرگسالان ۸۰ کیلومتر در ساعت و برای مسیر نوجوانان ۴۰ کیلومتر در ساعت است.باشگاه تیراندازی تراپ و اسکیت نمک آبرود در سال ۱۳۸۰ به‌صورت رسمی گشایش یافت و گردشگران و هم‌چنين مردم منطقه می‌توانند در همه روزهای سال از آن استفاده کنند.
از امکانات این باشگاه می‌توان به ميدان تراپ آموزشی و تفريحی، ميدان تير و كمان با استانداردهای بين‌المللی، كافی شاپ، پاركينگ، امکان استفاده از تفنگ شخصی و بازی فوتبال دستی اشاره کرد.سورتمه‌سواری از هیجان‌انگیز‌ترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود است؛ به‌ویژه که تلفیق هیجان سرعت و طبیعت دیدنی، برای هر گردشگری جذابیت دارد. این سورتمه با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت مسیری ۱۲۵۰ متری را طی می‌کند که طولانی‌ترین پیست سورتمه در ایران محسوب می‌شود. مزیت سورتمه مذکور در این است که به‌دلیل قرارگیری در پایین مجموعه برای سوارشدن به آن نیازی به استفاده از تله کابین نیست. کودکان زیر پنج سال اجازه سورتمه‌سواری ندارند و کودکان پنج تا ۱۰ سال نیز می‌توانند همراه والدین خود سوار سورتمه شوند.شهرک نمک آبرود وسعتی بالغ بر ۶۵۰ هكتار دارد که علاوه بر امكانات گردشگری، بخشی از آن به شهرسازی اختصاص یافته است. بخش شهرسازی این شهرک توریستی با ۲۲۰ هکتار مساحت شامل ويلاها و ساختمان‌های دو طبقه و بلند مرتبه می‌شود که برای اقامت دائمی و فصلی ۱۰۰ هزار نفر اختصاص یافته است.تله‌کابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ به بهرده‌برداری رسید و یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های نمک آبرود است که امکان صعود به قله‌های زیبا و تماشای چشم اندازهای دیدنی جنگل و دريای خزر را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. گردشگران با خط یک تله کابین می‌توانند در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه در کابین‌های چهار نفره به قله مدوبن بروند و تفریح متفاوتی را تجربه کنند. قله مدوبن به‌واسطه اختلاف دمای ۱۰ درجه‌ای نسبت به پای كوه، انتخابی عالی برای لذت‌بردن از هوای خنک در ماه‌های گرم سال است.
خط دو تله کابین با کابین‌های ۶ نفره فایبرگلاس تا قله بکر دیوحمام کشیده شده است که ۱۷۰۰ متر طول دارد. قله دیوحمام نه‌تنها آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد، بلکه به‌واسطه داشتن امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب، محیط دل‌انگیزی برای گشت‌وگذار به حساب می‌آیدنمک آبرود یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است که در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد. افزون بر محیط سرسبز و آب‌وهوای بسیار خوب این منطقه، مهم‌ترین دلیل شهرت آن را می‌توان تله کابین نمک آبرود دانست که مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. ضمن اینکه پارک‌های جنگلی بنفشه و شمشاد به وسعت تقريبی ۲۰۰ هكتار و دامنه جنگلی كوه مدوبن، جاذبه‌های بصری فوق‌العاده‌ای خلق کرده‌اند که ارزش دیدن دارند. با وجود امکاناتی نظیر رستوران، پارکینگ و مرکز خرید گردشگران با خیال راحت این منطقه توریستی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن