سینما و تئاترگزارش تصویریموسیقی و تجسمی

گزارش تصویری اختصاصی کنسرت‌نمایش فاخر سی‌صد از سوی بنیاد فردوسی + گزارش تصویری اختصاصی (۲)

خبرنگار:
نرگس صافی
عکاس:
مریم خیری

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

آیین گرامی‌داشت کنسرت‌نمایش فاخر سی‌صد از سوی بنیاد فردوسی با حضور سهراب و تهمورس پورناظری، هنرمندان برجسته موسیقی سنتی ایرانی، محمدحسین توتونچیان، مدیرعامل موسسه ققنوس و یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی در شامگاه ۶ تیر ماه ۱۴۰۱ به میزبانی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.
در این آیین گرامی‌داشت، دو نشان زرین فردوسی موسسه بین‌المللی اکو و سپاس‌نامه بنیاد فردوسی به برادران پورناظری و محمدحسین توتونچیان از سوی یاسر موحدفرد برای زنده‌ساختن فرهنگ ناب ایران بزرگ، پاسداشت زبان پارسی و گرامی‌داشت مفاخر ایران به ویژه بزرگداشت حکیمان پارسی‌گوی فردوسی، خیام، عطار و نظامی با بهره‌گیری از هنر شاهنامه خوانی و نقالی، نیای نمایش ایرانی که از سوی بنیاد فردوسی در یونسکو به ثبت جهانی رسیده در کنسرت‌نمایش فاخر سی‌صد، پیشکش شد.
شایان ذکر است، کنسرت‌نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی، موسیقی تهمورس پورناظری و با تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان از یکم  تیر ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد روی صحنه رفته است.
در این کنسرت‌نمایش که به خوانندگی رضا بهرام روی صحنه رفته، بازیگران نامدار هنرهای نمایشی جواد عزتی، طناز طباطبایی،‌ مهران غفوریان، دلنیا آرام، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی حضور دارند.
گفتنی است، استاد علی نصیریان (در نقش چنگیز خان مغول) و رضا کیانیان (در نقش حکیم خیام و حکیم فردوسی) به گونه بازیگران تصویری (ویدیو مپینگ) به هنرنمایی پرداخته‌اند.
کنسرت‌نمایش «سی‌صد» بر پایه نوشته‌ای از «ری بردبری» طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب‌سوزی و شاهنامه‌سوزی مغول‌ها در شهر نیشابور استان خراسان بزرگ ایران و زنده نگاه‌داشتن آموزه‌های ایرانی و پاسداشت زبان پارسی بر پایه بزرگداشت دانشنامه شاهنامه فردوسی و گسترش هنر شاهنامه خوانی و نقالی از سوی ایرانیان با بهره‌گیری از موسیقی سنتی و هنرهای نمایشی ایرانی می‌پردازد.
بنابر این گزارش در پایان این کنسرت نمایش، کودکان و نوجوانان برگزیده دوره‌های دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای از جمله ملینا کامه‌ای و امیرعلی عطاءاللهی صداپیشگی داشته‌اند.
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت کنسرت‌نمایش سی‌صد، می‌توانند از طریق پایگاه‌ اینترنتی ایران کنسرت اقدام نمایند.
www.iranconcert.com

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن