سینما و تئاترفرهنگ و ادبگزارش تصویری

اثرهای زیست محیطی بازیگر ایرانی امیرحسین صدیق

خبرنگار: نرگس صافی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

امیرحسین صدیق، هنرمند سینما در نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه‌سازی و چیدمان با نام “موازی” از اثرهای هنری خود رونمایی کرده و برای نخستین بار وارد عرصه هنرهای  تجسمی شد.
امیرحسین صدیق، یکی از هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه موازی گفت: اثری که در این نمایشگاه شرکت داده‌ام، یکی از  اثرهای مجموعه “هیزم‌های نسوخته” است که در چند سال اخیر روی این مجموعه کار می‌کنم.
او با بیان این مطلب که یکی از ویژگی‌های اثرهای این مجموعه احترام به طبیعت است، گفت: در دهه‌های اخیر موج بدی در ایران نسبت به تخریب محیط زیست به وجود آمده و درختان بسیاری در کشورمان قطع شده‌اند تا به جای آن‌ها برج‌های سر به فلک کشیده بروید.
صدیق با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این مجموعه گفت: سال‌ها پیش به دلیل نبودن گازوئیل، برای تامین گرمایش خانه مجبور شدم تا یک کامیون درخت قطع شده خریداری کنم. از آن جا به یک باره این دغدغه برای من به وجود آمد که هر یک از این درختان داستانی پشت خودشان دارند و می‌تواند سال‌های سال داستان‌اش را به نمایش بگذارد. فکر خلق مجموعه “هیزم‌های نسوخته” از آن‌جا به ذهن‌ام خطور کرد که ما چقدر داریم با طبیعت بد تا می‌کنیم.
او افزود: من با خلق این مجموعه سعی کرده‌ام، عضوی از یک درخت ماندگار شود تا داستان این درخت به نوعی ماندگار شود و با مقار سعی کرده‌ام، داستان این درخت از دل یک عضو کوچک درخت بیرون بکشم و به نمایش بگذارم.
صدیق گفت: امیدوارم به زودی شرایط نمایش کامل مجموعه هیزم‌های نسوخته فراهم شود و این درخت‌ها فرصت این را پیدا کنند تا داستان‌شان در روزگاری که زمین بیش از هر دوره‌ای گرم شده و محیط زیست که یکی از عنصرهای اصلی آن درختان هستند در معرض نابودی هستند را بیان کنند و شرایطی به وجود آید تا نگذاریم محیط زیست نابود شود و درختان بیشتری سر بریده شوند.
این نمایشگاه با مدیریت بهداد نجفی اسدالهی، نقاش و هنرمند رسانه‌های نوین هنری ۲ امرداد  ماه ۱۴۰۱ به میزبانی مجموعه راگادید باشگاه انقلاب تهران گشایش خواهد یافت.
در این نمایشگاه ۶۰ اثر از ۲۲ هنرمند شامل نقاشی، مجسمه، چاپ و اینستالیشن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مهدی اسماعیل زاده (هومان)، وحید امین، سعیده آرین، مینا بحرینی، رضا براتی، کامبیز برنجی، سحر خلجی، حسین خوش رفتار رودی، کیوان رحیمی نژاد، سینا سلطانیانی، صابر سلیمانی، محسن سلیمانی، سامان شادانلو (ایلخان)، مهرانگیز شفیعی، امیرحسین صدیق، پرستو عزیزی، مانی کومار، معراج گل زاده، پژمان متقیان، اردشیر میرمنگره، محسن ناصری و بهداد نجفی اسداللهی هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هستند.
به گفته بهداد نجفی مدیر هماهنگی این نمایشگاه: یکی از ویژگی‌های این دوره کاری هنری این است که هر هنرمند دستیابی به شیوه شخصی است به گونه‌ای کا بدون نیاز به مراجعه به امضای اثر بتوان به هویت هنرمند پی ببرد. در این رویداد هنری تلاش شده اثرهای از هنرمندان که با شیوه‌های شخصی به نمایش گذاشته شود.
وی افزود: با وجود تفاوت‌های فردی در رشته هنری، سبک و شیوه‌های شخصی هنرمندان، نمایشگاه آهنگی منسجم داشته و چیدمان آثار مسیری یکپارچه و هدفمند را در پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.
سعیده آرین مدیر هنری این نمایشگاه در ادامه گفت: هنرمندان هم‌روزگار می‌کوشند از طریق خلق آثار هنری تعریفی شخصی از «اصالت» ارایه دهند. مفهوم «اصالت اثر» موجب شده هر هنرمند محتوا و ایده اصلی  و فضای شخصی را دنبال کند که «شبیه هیچکس» نیست. شبیه دیگری نبودن، شبیه خود بودن  پدیده‌ای است که امروزه دغدغه هنرمند معاصر پیش و پس از خلق اثر هنری است.
وی افزود: در نمایشگاه موازی اثرهای بیانگر «اصالت فردی» هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز  ایرانی با نیم نگاهی به «اصالت جمعی» نمایش داده شده است.
نمایشگاه موازی که از سوی موسسه هنری خوانش معاصر با مشارکت موسسه فرهنگی فرادید هنر فردا برگزار می‌شود و تا ۱۹ امرداد ماه ۱۴۰۱ همه روزه از ۸ صبح تا ۲۰ در مجموعه راگادید پذیرای بازدیدکنندگان است.
گفتنی است نگارخانه راگادید در باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب، چندی پیش راه‌اندازی شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن