سینما و تئاترگزارش تصویری

هشتمین دوره جشنواره تئاتر کُردی «یوتوبوری» به میزبانی سوئد

خبرنگار: منصور جهانی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز
هشتمین دوره جشنواره تئاتر کُردی «یوتوبوری» به کوشش انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» با اجرای نمایش «مرگ آب» در شهر یوتوبوری به میزبانی سوئد برگزار ‌شد.
هشتمین دوره جشنواره تئاتر کُردی «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg به کوشش انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» Internationella Sköna Konster با شعار «عدم خشونت خانگی» با اجرای نمایش «مرگ آب» (مه‌رگی ئاو) به نویسندگی «یلدا حسین» و به کارگردانی «بکر رشید» در چهار سانس در ساعت ۱۸ روزهای ۲۸ و ۲۹ امرداد ماه ۱۴۰۱ (۱۹ و ۲۰ آگوست ۲۰۲۲) در تالار «دراماتیک گوتبورگ» Dramatiska teater i Göteborg در شهر یوتوبوری سوئد برگزار ‌شد و مورد اقبال تماشاگران و علاقه‌مندان به هنر تئاتر قرار گرفت.
نمایش «مرگ آب» به تهیه‌کنندگی انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» به نویسندگی «یلدا حسین» و به کارگردانی «بکر رشید» که در آن «کامران کمال» و «آرینا محمدی» به ایفای دو نقش‌ اصلی می‌پردازند و هم‌چنین طراحی صحنه آن بر عهده «احمد نامو» بود که «ئاسو دیلان» نوازنده سرشناس کُرد مقیم کشور سوئد نیز با ساز عود، هنرمندان این اثر نمایشی را همراهی کرد.
نمایشنامه «مرگ آب» بر پایه داستانی واقعی نوشته و کارگردانی شده است که در آن «ماریا سامی» به دست اعضای خانواده‌اش به قتل می‌رسد.
هشتمین دوره جشنواره تئاتر کُردی «یوتوبوری» به کوشش انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» به ریاست بخش هنری «عیزه‌ت ره‌ئووف» با سرپرستی «شمال ابراهیم» رییس انجمن با مدیریت اجرایی «محمد توفیق» و با مدیریت فنی «نه‌وزاد باهیر» برگزار شد.
انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» در حال فراهم‌کردن مقدمات برگزاری نهمین دوره جشنواره فیلم کُردی «یوتوبوری» است که در روزهای ۵ و ۶ آذر ماه ۱۴۰۱ (۲۶ و ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲) در تالار «فالکت هیوس» Fulket Hus در منطقه «هامرکولن» Hammarkullen در شهر یوتوبوری برگزار ‌می‌شود؛
از همه فیلمسازان کُرد درخواست می‌کند که در صورت تمایل، جدیدترین اثرهای خود را به این رویداد سینمایی ارسال کنند

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن