سینما و تئاتر

حامد سلیمان‌زاده در داوران هشتادمین جایزه «گلدن گلوب» آمریکا

خبرنگار:
منصور جهانی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز
«حامد سلیمان‌زاده» منتقد، پژوهشگر، مدرس بین‌المللی و فیلمساز ایرانی داور هشتادمین دوره جایزه «گلدن گلوب» ۲۰۲۳ به میزبانی آمریکا شد.
«حامد سلیمان‌زاده» که پیش از این، داوری جشنواره‌های معتبر و مهم سینمای جهان از جمله: کن فرانسه، برلین آلمان، گوتنبرگ سوئد، اُبرهاوزن آلمان، استانبول ترکیه و… را در پرونده هنری خود دارد، نخستین داور ایرانی در طول دوره‌های برگزاری آیین سینمایی و تلویزیونی معتبر جایزه «گلدن گلوب» Golden Globe Awards به شمار می‌رود که رأی‌دهنده در بخش سینما هم خواهد بود.
این دعوت از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (Hollywood Foriegn Press Asssociation) صورت گرفته است که وظیفه برگزاری آیین جایزه گلدن گلوب در لس آنجلس آمریکا را بر عهده دارد و هشتادمین دوره آن قرار است در ژانویه 2023 در بورلی هیلز لس آنجلس در کشور برگزار شود.
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) یک سازمان غیرانتفاعی شامل روزنامه‌نگاران و عکاسانی است که از فعالیت‌های تلویزیونی و سینمایی آمریکا برای رسانه‌های دیداری و نوشتاری گزارش می‌دهند. این انجمن حدود ۱۰۵ عضو از ۵۵ کشور جهان دارد و امسال با تغییرهای نوین بیش از ۱۰۰ نفر منتقد و روزنامه‌نگار دیگر از کشورهای جهان با هدف رأی‌دادن به جایزه گلدن گلوب دعوت شده‌اند.
حامد سلیمان‌زاده هم اکنون ساکن شهر برلین آلمان است و پژوهشگر و مدرس فیلم و فلسفه دانشگاه هنرهای برلین (UdK) است.
جایزه گلدن گلوب، مجموعه جایزه‌هایی است که هر ساله در آمریکا و از سوی اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدهای سینمایی و تلویزیونی، هم داخلی و هم خارجی پیشکش می‌شود. «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی نخستین فیلم فارسی‌زبان است که توانسته در سال ۲۰۱۲ برای بهترین فیلم خارجی این جایزه را کسب کند و در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ به ترتیب ایران با فیلم‌های «گذشته»، «فروشنده» و «قهرمان» در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان حضور داشت و نامزد دریافت جایزه بود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن