فرهنگ و ادبگزارش تصویری

آیین پایانی دوره‌های نوین آموزشی دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای

خبرنگار: مهدی احمدی

عکاسان:

یاسر موحدفرد

نرگس صافی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

آیین پایانی دوره‌های نوین آموزشی دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای با همکاری دانشگاه پیام نور و موسسه فردوسی توسی به سرپرستی مهندس یاسر موحدفرد در آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

این آیین که با تقدیر دانشگاه پیام نور از مهندس یاسر موحدفرد، مدیر دوره‌های دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای برای برگزاری شایسته ۲۰ کد رشته هنری ادبی به انجام رسید.

توانست با اعطای هزار گواهی‌نامه رسمی ویژه مدرسان و هنرجویان دوسالانه دوره‌های آموزشی دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای در دو رده سنی کودکان و نوجوانان / جوانان و بزرگسالان از سوی دانشگاه پیام نور و موسسه فردوسی توسی دستاورد بزرگ آموزشی برای نخستین بار در ایران و جهان را به فرجام رساند.

این ویژه‌برنامه که به گونه برخط انجام شد در دوره چهارم آموزشی توانست با بازشناسی استاد عباس بهمنش، نقال پیشکسوت و نیکا اسفندفر، نقال نوجوان برای اجرای گروه هنر شاهنامه خوانی بنیاد فردوسی در هفته فرهنگی ایران به میزبانی تاجیکستان در آبان ماه ۱۴۰۱ دستاوردهای ارزنده آموزشی شایسته‌ای داشته باشد.

از دیگر سو، تایید دو اثر پژوهشی جامع با نام نخستین نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی و پیشینه هنر در تمدن ایرانی اسلامی به قلم یاسر موحدفرد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشر پازینه، دستاوردهای دوسالانه کارگاهی هنری ادبی ملی را در بر داشته است.

گفتنی است، در این رویداد فرهنگی، یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی از برگزاری دومین دوره جشنواره ملی حکمت فردوسی ویژه جوانان و بزرگسالان و جشنواره ملی آفرینش­‌های هنری کودکان و نوجوانان بر پایه شاهنامه فردوسی در سال ۱۴۰۱ خورشیدی خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن