موسیقی و تجسمی

نقد سازنده استاد منوچهر نیازی به ارایه اثرهای تقلبی‌اش در بازار هنر

خبرنگار: نرگس صافی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

استاد منوچهر نیازی، استاد نقاش ۸۵ ساله با نقد سازنده به ارایه اثرهای تقلبی با امضای او در بازار هنر، ضمن اعلام طرح شکایت رسمی در مراجع ذی‌صلاح، گفت: علاقه‌مندان برای خرید اثرهایم از طریق نگارخانه مژده نسبت به اصالت اثر و دریافت اعتبارنامه اقدام کنند.

بنابر این گزارش، منوچهر نیازی در این باره توضیح داد: بیش از هفت دهه است به عشق مردم نقاشی می‌کنم، بن‌مایه اثرهایم احساس و عشقی است که از مردم می‌گیرم و علاقه‌مندان به هنر می‌دانند آثارم همه این سال‌ها در جای جای دنیا با اقبال فراوان روبه‌رو شده است. در سال‌های اخیر هم در حراج‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شده و خوشبختانه روند رو به رشدی دارد اما متأسفانه اخیرا متوجه شدم عده‌ای جاعل و متقلب در حال تولید اثرهای تقلبی از من هستند و افزون بر جعل امضای من، اعتبارنامه جعلی هم درست کرده‌اند.

این استاد نقاش تصریح می‌کند: از این اتفاق باور نکردنی بسیار ناراحت و دل شکسته‌ام، نه فقط برای خود و هنرم بلکه برای مردم عزیز، خریداران، مجموعه‌داران و نگارخانه‌هایی که ندانسته برای اثر جعلی و تقلبی پول پرداخت می‌کنند.

این هنرمند پیشکسوت اعلام کرد: شوربختانه شنیده‌ام از چندین هنرمند پیشکسوت دیگر هم کارهای تقلبی بسیاری در بازار هنر ارائه می‌شود، این زنگ خطر جدی است که می‌تواند حتی آبروی هنر ایران در سطح بین‌الملل را به مخاطره اندازد. واضح است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مراجع ذی‌صلاح باید برای این مهم چاره‌اندیشی کنند. باید قوانین تنبیهی سختی برای متقلبین در نظر گرفته شود تا این کار که دزدی آشکار است و به کیان هنر ایران آسیب می‌زند متوقف شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن