فرهنگ و ادب

پیام مدیرمسوول پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز در سامانه جامع رسانه‌‌های کشور

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

ضمن سپاسگزاری از حضور مدیران مسوول رسانه‌های ایران در نوزدهمین انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات،

بنابر این گزارش، نوزدهمین انتخابات نماینده مدیران مسوول رسانه‌های ایران در حالی به گونه مجازی در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در سایت سامانه جامع رسانه‌‌های کشور برگزار شد که حدود ۳ هزار مدیر مسوول رسانه‌های کشور برای شرکت در این انتخابات صنفی تایید صلاحیت شده بودند.

این انتخابات با مشارکت بیش از نیمی از واجدان شرایط برگزار شد که نفر نخست با تبلیغ گسترده توانست با حدود ۹۰۰ رای برگزیده شود اما پس از وی دیگر نامزدهای انتخاباتی هر کدام با رای‌های پراکنده ائتلاف‌های کوچکی را راه‌اندازی کرده بودند که این ائتلاف‌ها تا روز انتخابات هم ادامه داشت اما یگانه ائتلاف دارای برنامه به سرپرستی مدیرمسوول پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز توانست با پشتوانه چند مدیر مسوول تایید صلاحیت شده در روز انتخابات با برخی از مدیران مسوول رسانه‌های کشور ارتباط بگیرد.

بر پایه گزارش سامانه جامع رسانه‌‌های کشور، نیمی از نامزدهای تایید شده این انتخابات یا انصراف دادند ویا حتی به خود رای ندادند و برخی هم تنها یک رای داشتند.

با این وجود مهندس یاسر موحدفرد، مدیرمسوول پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز با ارایه برنامه‌ای با شعار پیش به سوی نسل چهارم رسانه‌های نوین گروهی؛ خانه مجازی شهروندان ایرانی، توانست با حضور چند رسانه معتبر در کنار خود رتبه سیزدهم را به دست آورد و رایزنی‌هایی را با مدیران مسوول رسانه‌های ایران و مدیران معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد تا انجمنی صنفی ویژه رسانه‌‌های مستقل را به زودی راهبری نماید تا با ارايه برنامه به ارتقای فرهنگ رسانه‌ای ایران یاری داده شود.

در ادامه متن پیام شفاهی مهندس یاسر موحدفرد که در روز نوزدهمین انتخابات نماینده مدیران مسوول رسانه‌های ایران در آپارات و سامانه جامع رسانه‌‌های کشور در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ بازنشر یافت را می‌توانید بخوانید…

پیشینه اجرایی مهندس یاسر موحدفرد

در سامانه جامع رسانه‌‌های کشور

https://e-rasaneh.ir/election/Candidate/2882

پیام تصویری مهندس یاسر موحدفرد

در باشگاه سپاس سایت آپارات

 

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه بر نگذرد

با سلام و درود و عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان جان

و با عرض تسلیت خدمت همکاران پژوهشگر ام درگذشت نابهنگام دکتر ناصر تکمیل همایون را هم تسلیت می‌گویم…

امید که هم‌چون دو دهه فعالیت در سازمان‌‌های مردم نهاد و رسانه‌های گروهی بتوانیم نام ایران را بلندآوازه‌تر نماییم و راهی برای برون رفت از وضع موجود ارایه دهیم.

بنده یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرمسوول پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز با تحصیل دانشگاهی کارشناسی مهندسی نرم‌ افزار کامپیوتر، کارشناسی ارشد مهندسی فناوری‌اطلاعات و دانشجوی دکتری تخصصی فلسفه هنر بنابر خواست برخی از مدیران مسوول، نامزد نوزدهمین انتخابات نماینده مدیران مسوول رسانه‌های ایران در انتخابات ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ خورشیدی هستم که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر از طریق سایت سامانه جامع رسانه‌‌های کشور برگزار می‌شود؛

در این انتخابات صنفی و غیر دولتی، نزدیک به ۳ هزار مدیر مسوول رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، دوهفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها، فصل‌نامه‌ها و سال‌نامه‌ها از سراسر ایران می‌توانند شرکت نمایند.

به همین روی در بنیاد فردوسی، یگانه بنیاد غیر دولتی ایران، بدون بودجه دولتی و با یاری اهالی فرهنگ، هنر، ورزش، پژوهش و رسانه، سال‌های سال برای نام‌آور ساختن ایران بزرگ تلاش‌های ارزشمندی داشته‌ایم که ۷ ثبت جهانی در سازمان جهانی یونسکو به نام ایران، برپایی ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور و برگزاری بزرگداشت مفاخر ایران در سراسر شهرهای ایرانی و جای جای کشورهای گیتی از جمله دستاوردهای بنیاد فردوسی، موسسه فردوسی توسی و پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز بوده است که افتخار مدیریت دو دهه این سازمان‌های مردم نهاد برعهده‌ام بوده و اکنون برنامه‌هایی اجرایی برای راه‌اندازی زیرساخت‌های نسل چهارم رسانه‌های نوین گروهی را می‌توانیم ارایه نماییم.

امروزه با ظهور نسل چهارم رسانه‌های نوین گروهی می‌بایست خانه مجازی شهروندان ایرانی را با همراهی یکدیگر بنیان‌گذاری نماییم تا با پشتیبانی از خبرنگاران، عکاسان، شهروندخبرنگاران و مدیران مسوول از نظر حقوقی، فنی و مالی بتوانیم با راه‌اندازی پلت‌فرم‌های چندمنظوره و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی به سرانه مطالعه شهروندان ایرانی و آسان‌سازی خوانش خبرها به همه پارسی‌زبانان به ویژه کم‌توانان و معلولان و کم آشنایان با زبان فارسی یاری رسانیم.

در هیات نظارت بر مطبوعات می‌بایست به چند اصل پایه‌ای توجه نماییم:

۱- همه رسانه‌های گروهی را نماینده بخشی از ایرانیان در جای جای جهان بدانیم و از خبرنگاران، عکاسان، مدیران مسوول و حتی خوانندگان و مخاطبان ایشان با احترام یاد نماییم.

۲- آگاهی را حق همه ایرانیان و پارسی‌زبانان بدانیم و امکان نقد و گفت‌وگو برای هر شهروند ایرانی در هر شرایطی را در رسانه‌های گروهی فراهم نماییم.

۳- برای دسترسی به اطلاعات شفاف در سراسر ایران می‌بایست همه رسانه‌های گروهی ایرانی را به گونه برابر حمایت کنیم و از نظر بیمه، طرح ترافیک، کارت مترو و اینترنت پرسرعت رایگان برای اهالی فرهنگ و رسانه امکان شایسته‌ای را به گونه برابر فراهم آوریم.

۴- برای گام نخست با اختصاص یارانه‌های هدفمند و یکسان‌سازی کمک‌های مالی و حقوقی برای همه رسانه‌های پارسی، ارزشی برابر با یکدیگر فراهم آوریم تا همه رسانه‌های گروهی بتوانند با توانمندسازی به آگاهی‌رسانی آنی بپردازند.

۵- با یاری‌رسانی برای راه‌اندازی زیرساخت‌های فنی پلت‌فرم‌های چندمنظوره و نسخه‌های الکترونیکی روزنامه‌ها و نشریه‌ها از یارانه کاغذی بکاهیم تا از سرمایه زیست محیطی ملی و سرمایه اجتماعی خبرنگاران شریف ایرانی با حمایت حقوقی از رسانه‌های گروهی پشتیبانی نماییم.

چشم انتظار حضور شما مدیران مسوول رسانه‌های کشور در نوزدهمین انتخابات نماینده مدیران مسوول رسانه‌های ایران هستیم و از همه شهروندان ایرانی در سراسر ایران و جهان، خواهانیم تا برای دفاع از حقوق شهروندان پارسی‌ و اهالی رسانه‌های گروهی از مدیران مسوول رسانه‌های مرتبط خود بخواهید تا برای برون‌رفت از وضع موجود نماینده مردمی مدیران مسوول رسانه‌های کشور را در هیات نظارت بر مطبوعات برگزینند.

به امید ایرانی آباد و سربلند

یاسر موحدفرد

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن