فرهنگ و ادب

رونمایی کتاب «حسین بنایی، مردی چون گل خار»

خبرنگار: یاسر موحدفرد

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

به بهانه نشر کتاب «حسین بنایی، مردی چون گل خار»، گردآوری و نوشته علی گوهری، بیست و نهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر شنبه‌های نشریه بخارا به بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست با همکاری کافه مانا، نشریه بخارا، موسسه ایکوم، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران و انجمن دوستداران پیش‌آهنگی ایران هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا برگزار می‌شود.

کتاب «حسین بنایی، مردی چون گل خار» مروری است بر زندگی حسین بنایی (۱۳۷۰ – ۱۲۹۰) از چهره‌های جهانی و برجسته‌ پیش‌آهنگی که در زمینه‌های متعدد مانند تعلیم و تربیت، کوه‌نوردی و دیگر ورزش‌ها، راه‌اندازی اردوگاه‌های ورزشی و تربیتی، تألیف کتاب و هنر فعالیت‌های ماندگار و پرشمار داشته است.

دو نمونه از صدها خانه‌ پیش‌آهنگی و اردوگاه تربیتی – ورزشی که به همت حسین بنایی ساخته شده، اردوگاه منظریه (شهید باهنر) و اردوگاه کلک‌چال در شمال تهران است.

در این نشست علی گوهری مؤلف کتاب «مردی چون گل خار»، عباس محمدی از بنیان‌گذاران انجمن کوه‌نوردان ایران، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی سخنرانی داشتند.

گفتنی است، این نشست هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در کافه مانا به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶ برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن