فرهنگ و ادبگزارش تصویری

شاعران ایرانی در پنجمین جشنواره شعر کُردی «گوتنبرگ» سوئد

خبرنگار: منصور جهانی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

پنجمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» (گوتبورگ) با اثرهایی از شاعران ایرانی و شاعران کُرد کشورهای گوناگون در شهر یوتوبوری سوئد برگزار ‌شد.

پنجمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg به همت انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» Internationella Sköna Konster، با اثرهای از شاعران ایرانی کُردی با شعار «شاعران با تجربه و استعدادهای نوین» با اجرای «ئاسو دیلان» نوازنده سرشناس عود و هم‌چنین با همکاری انجمن ABF شهر یوتوبوری و «کومون یوتوبوری» Goteborg Stad در تالار «فولکت هیوس هامرکولن» Folkets Hus Hammarkullen در شهر یوتوبوری سوئد برگزار ‌شد و مورد اقبال ایرانیان و کُردهای مقیم سوئد و دیگر کشورهای اروپایی قرار گرفت.

شاعرانی که در این رویداد ادبی به شعرخوانی پرداختند، عبارت بودند از: «خاله حه‌مه»، «گوران مریوانی»، «پشکو نجم‌الدین»، «مریوان حبلچه‌ای»، «کاوه ظریفی»، «حکیم میرزا»، «سروه عثمان»، «روژا یاسر» و «به‌ناز عمر».

پنجمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» با نوشتاری از «شمال ابراهیم‌زاده» رییس انجمن بین‌المللی هنرهای زیبای «یوتوبوری» آغاز شد و در ادامه، «ئاسو دیلان» موسیقی‌دان کُرد با نوازندگی ساز عود، قطعه‌های دلنشینی را اجرا کرد.

در ادامه این رویداد ادبی، شاعران حاضر در جلسه به شعرخوانی پرداختند که به بخش نهایی پنجمین دوره جشنواره شعر کُردی «یوتوبوری» راه یافته بود که مسوولیت امور فنی و اجرایی آن نیز بر عهده «نوازاد باهر» بود.

در کنار این آیین، نمایشگاه کتاب کُردی از سوی «گروه کار هه‌ره‌وه‌زی» برگزار شد که از کشور دانمارک به این رویداد ادبی دعوت شده بودند که همه درآمد حاصل از آن به کارهای خیرخواهانه اختصاص یافت.

در آیین پایانی پنجمین دوره جشنواره شعر کُردی «گوتبورگ»، «محمد قادر» از مدیران انجمن هنرهای زیبای «یوتوبوری» به بهانه تقدیر، سپاس‌نامه و جایزه‌هایی را به شاعران حاضر پیشکش کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن