سینما و تئاترگزارش تصویری

رویای پروانه ایران در تونس

خبرنگار: یاسر موحدفرد

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

نمایش رویای پروانه‌ای به نویسندگی و کارگردانی جواد رحیم‌زاده برای حضور در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیابولیس راهی تونس شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر نیابولیس از ۲۶ آذر تا ۳ دی ماه ۱۴۰۲ (۱۷ تا ۲۴ دسامبر) در پایتخت تونس با حضور ۱۳ کشور برگزار شد.

هنرمندانی از کشورهای ایران، تونس، مصر ، عربستان، عراق و مراکش در این جشنواره به اجرای اثرهای نمایشی خود برای مخاطب کودک و نوجوان پرداختند.

از ایران گروه تئاتر سیمرغ با نمایش رویای پروانه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد برومند در این جشنواره به صحنه رفت.

این نمایش داستان دختر نوجوانی به نام رها است که  برای شاد کردن مادرش تصمیم می‌گیرد زیباترین گل جهان را پیدا و به مادرش اهدا کند. او سفری را آغاز می‌کند و با موجودهای جدیدی دوست می‌شود. رها که دوست دارد همه شاد باشند و خوش بگذرانند به دوستان جدیدش کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنند. قورباغه، شتر، ناخدا و پروانه  نیز به دختر کمک می‌کنند تا زیباترین گل جهان را پیدا و به مادرش اهدا کند.

رها عبداله‌زاده بازیگر نمایش و دینا فهمیده ، پریا حسینیان، باران رحیم‌زاده، جواد رحیم‌زاده عروسک گردان‌های این نمایش هستند .

طراح لباس و ساخت عروسک: مهناز آقایی، ساخت و انتخاب موسیقی: مهدی کیانمنش، اپراتور نور وصدا: ملیحه فرید، منشی و مدیر صحنه: نغمه نیکرو هستند.

اشکان شوریده، رادمهر حیدری‌فرد و پریا حسینیان، موسیقی نمایش را به گونه زنده اجرا کردند.

مدیر تولید: اکرم شایان‌فر، مدیر روابط بین‌الملل گروه سیمرغ، ایلیا برومند است و سعید بابایی، طراح پوستر و بروشور این نمایش است.

گروه سیمرغ پیش از این با نمایش‌های: کاکلی و آخرین برگ  در این جشنواره حضور داشته است.

نمایش رویای پروانه‌ای کارگروه تئاتر سیمرغ به کارگردانی: جواد رحیم‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد برومند در این جشنواره دو اجرا در شهرهای نابل و تونس خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن