گزارش تصویریموسیقی و تجسمی

نمایشگاه نقش ماندگار نقاشی پشت شیشه، هنر سنتی ایرانی

خبرنگار: نرگس صافی

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

آیین گشایش نمایشگاه نقش ماندگار ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ شامل مجموعه اثرهای هنری با تکنیک نقاشی پشت شیشه برگزار شد.

۳۱ قطعه تابلوی نقاشی پشت شیشه از نقاشان پشت شیشه ایران در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد.

اثرهای هنری این مجموعه با تکنیک پشت شیشه و موضوع‌های گوناگون است و در پیش از آیین گشایش بابک تن، مدیر نگارخانه کلک خیال به همراه شمیم لیاقتی (مدیر کانون کلک خیال)، سعید رضاخان (رییس انجمن نقاشان پشت شیشه) و بهزاد نقاش (هنرمند و پژوهشگر نقاشی پشت شیشه) سخنانی در زمینه هنر پشت شیشه ارایه کردند.

بابک تن، پس از خیر مقدم به شرکت‌کنندگان از دغدغه‌های خود در زمینه هنر و ارتباط با دیگر مجموعه‌ها، فروش آثار، برپایی برنامه‌های کارگاهی و علمی کانون وصف خیال گفت.

شمیم لیاقتی، گزارشی از فعالیت‌های کانون وصف خیال در زمینه نقاشی پشت شیشه ارایه داد و نقشه راه این سازمان مردم‌نهاد را برای سال ۱۴۰۳ بیان کرد.

سعید رضاخان (نقاش پیشکسوت نقاشی پشت شیشه) در صحبت‌های خود اشاره‌ای به تاریخچه نقاشی پشت شیشه در ایران کرد و به چرایی و چگونگی این هنر پرداخت.

در پایان از رویدادهای ۱۰ سال گذشته و تحول این هنر در ایران گفت.

بهزاد نقاش (هنرمند و پژوهشگر) به عنوان چهارمین و آخرین سخنران برنامه به لزوم حضور مجموعه‌داران و موزه‌های مرتبط با نقاشی پشت شیشه گفت و راهکارهایی برای تشویق افراد به گردآوری اثرهای هنری پشت شیشه ارایه داد.

نمایشگاه نقش ماندگار تا ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برای علاقه‌مندان به نقاشی پشت شیشه قابل بازدید است و در آیین پایانی، زهرا مرادخانی کارگاهی درباره نقاشی‌خط پشت شیشه برگزار می‌کند. گفتنی است، اثرهای این نمایشگاه شامل ۳۱ قطعه تابلو است که در آیین پایانی این نمایشگاه در ششم بهمن ۱۴۰۲ به رییس موزه امیر سمنان، دکتر محمد عزیزالدین پیشکش شده تا به گونه دایمی در موزه امیر سمنان این مجموعه به نمایش گذاشته شود.

نمایشگاه نقش ماندگار با هدف ارتباط میان اعضای گروه نقاشان پشت شیشه ایران و موزه‌های کشور برپا شده است تا هنرمندان نسل امروز در سطحی گسترده از کشور معرفی شوند و نقاشی پشت شیشه که هنری مهجور است به علاقه‌مندان فرهنگ و هنر ایران در گوشه و کنار سرزمین‌مان معرفی گردد.

رویا احمدی، تسنیم استاد رمضان، آرام امینی، عاطفه باقری، میثم پناهی، عاطفه تقی‌پور، طوبی جان‌زاده، آذر حق‌شناس، سعید رضاخان، منا رفیعی، پروین رنجبری، راحیل زمردی، زهرا سلمانی‌نژاد مهرآبادی، سنا سلمانی‌نژاد، سینا سلمانی‌نژاد، سمیراسادات صادق شیرازی، نوشین طاهران‌پور، زهرا طاهری، نادره علی اصغریان، نسرین غلامی‌فر، فهیمه فروتنی، فرشته فروغی، مهری کاتوزی‌، شمیم لیاقتی، زینب محرابی، زهرا مرادخانی، محمدرضا محمدی، فاطمه معمار، هانی نجم، امیر نقاش و بهزاد نقاش، ۳۱ شرکت کننده در این نمایشگاه گروهی هستند.

نگارخانه کلک خیال در تهران، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، فرهنگسرای اخلاق قرار دارد و هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ عصر آماده بازدیدکنندگان هنردوستان است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن