فرهنگ و ادبگزارش تصویری

آخرین دستاوردهای نشر بر پایه میراث ادبی ایران

خبرنگار و عکاس: هنگامه جعفرزاده

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز؛

در حاشیه سی‌وششمین نمایشگاه به بین‌المللی کتاب تهران، نشست علمی «تحلیل راهبردی ظرفیت‌های نشر در توسعه برندسازی ملی ایران» به کوشش پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با حضور استادان، صاحب‌نظران و مدیران فرهنگی در سرای گفت‌وگو برگزار شد.

در این نشست، محمد بی‌طرفان، رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران به بیان نقش راهبردی صنعت نشر و چاپ ایرانی در فرآیند هویت‌سازی فرهنگی و تقویت برند ملی پرداخت.

بی‌طرفان با اشاره به جایگاه برجسته ادب کلاسیک ایران، به‌ویژه شاهنامه فردوسی که ستون‌ هویت فرهنگی و زبانی ایرانیان بوده، تأکید کرد: بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های نشر و فناوری‌های نوین چاپ می‌تواند نقش مؤثری در بازآفرینی این میراث فاخر در قالب‌های نوین و جذاب برای نسل امروز ایفا کند. وی افزود: «اگر شاهنامه را نه‌تنها یک اثر حماسی بلکه برند فرهنگی ایران بازخوانی کنیم، می‌توان از آن در سطح منطقه‌ای و جهانی برای تقویت تصویر ایران بهره گرفت.»

رییس انجمن علمی فناوری چاپ ایران، ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌های میان‌حوزه‌ای از لزوم طراحی پروژه‌های مشترک با نهادهای فرهنگی و پژوهشی در زمینه بازنشر و بازآفرینی اثرهای فاخر ادبی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد، این نشست سرآغازی برای همکاری‌های علمی و فرهنگی گسترده‌تر در آینده‌ای نزدیک باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن