گزارش تصویریمیراث و گردشگری

پونل روستای زیبای رضوانشهر

خبرنگار: یاسر موحدفرد - عکاس: مهساسربازی

یاسرموحدفر: پونل روستای زیبای رضوانشهر
پونل در سه راهی انزلی و تالش و خلخال قرار دارد و مردم آن کشاورز و دامدار هستند. جاده جدید خلخال به پونل یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری آن محسوب میشود که در فصل بهار و تابستان و پاییز گردشگران بسیاری از این جاده دیدن می‌کنند. پونل نه تنها از قدیمی ترین روستاهای شهرستان رضوانشهر بلکه یکی از قدیمی ترین روستاهای استان گیلان با جمعیتی بالغ بر پنج هزارنفر، بالای ۱۲۰۰ خانوار در چند قدمی شهر رضوانشهر پرجمعیت ترین روستای شهرستان محسوب می شود.
  از مسیر شمال کشور و کناره دریای سرسبز خزر برای رفتن به سمت استان اردبیل و همچنین آبگرم سرعین سه مسیر وجود دارد که یکی از دیگری زیباتر و دارای چشم اندازهای دل انگیز تر می باشند اگر مبنا را شهر رضوان شهر بعد از رشت قرار دهیم شهرها و فاصله هر کدام بدین صورت می باشند  :
1-  رضوان شهر به آستارا و جاده زیبای حیران و بعد اردبیل و شهر سرعین گه حدودا  220 کیلومتر می باشد این جاده اصلی و پر تردد ترانزیتی است .
2- رضوان شهر به اسالم و سپس چاده جنگلی و کوهستانی فوق العاده زیبا به سمت خلخال و بعد اردبیل و سرعین  230 کیلومتر می باشد .
3-  رضوان شهر و مسیر بسیار زیبای جنگلی پونل به خلخال و بعد اردبیل و سپس سرعین حدودا 220 کیلومتر می باشد .
برای استفاده از جاده کوهستانی پونل باید بعد از رسیدن به رضوان شهر از سمت چپ وارد شهر شد و در انتهای شهر وقتی که به دو راهی رسیده اید در سمت راست مسیر پونل را انتخاب نمایید .
ابتدای جاده وارد مسیر سرسبز جنگلی می شوید که جاده در کنار یک رودخانه پر آب و خروشان قرار گرفته است جاده ای بسیار زیبا و قشنگ که به علت برفگیر بودن در فصل زمستان معمولا بسته می باشد و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد .
جاده پونل از رضوان شهر تا خلخال حدودا 70 کیلومتر می باشد که ابتدای جاده جنگلی است  و نسبت به جاده رشت آستارا جاده فرعی می باشد و جاده خلوتی است و تردد ماشین بسیار کم می باشد در طول مسیر جاده استراحتگاه و رستورانهایی برای استراحت و صرف غذا وجود دارد.
قدمت پل آجری و تاریخی پونل به زمان صفویه باز می‌گردد و مانند دیگر پل‌های دوران حکومت «شاه عباس صفوی» از سنگ و آجر ساخته شده است. این پل که در چهارده کیلومتری جاده رضوانشهر به تالش قرار دارد، دارای سی‌متر طول و یک دهانه بزرگ با طاق جناقی و عرض دو و نیم متر و جان‌پناهی به ارتفاع چهل سانتی‌متر است. قابل ذکر است که کف گذرگاه پل آجری و تاریخی پونل، سنگفرش شده است.
عکاس: پریسا شکری
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن