موسیقی و تجسمی

«صبا» میزبان خوشنویسان ایران و جهان در «جشنواره بین المللی راه ابریشم»

خبرنگار: عمران حیدری آریا

«صبا» میزبان خوشنویسان ایران و جهان در «جشنواره بین المللی راه ابریشم»
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه
🔴صبا با گشایش «جشنواره و نمایشگاه بین المللی خوشنویسی راه ابریشم» میزبان خوشنویسان ایران و 29 کشور جهان می شود.
🔷به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنرجمهوری اسلامی ایران- این جشنواره که بهمت کمیسیون ملی یونسکو، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران وموسسه صبا برگزار می شود، یکی از وسیعترین چشم اندازهای مشارکت و تعامل هنرمندان ایران و 29 کشور جهان را در یک گستره عظیم فرهنگی- تمدنی به نمایش خواهد گذاشت.
🔹 این نمایشگاه بخشی از یک برنامه وسیع است که از اول بهمن ماه در مشهد با جشن نور و در حضور خوشنویسان مشهد و با نمایش آثار بین المللی گشایش خواهد یافت. دوم بهمن، کنفرانس علمی کشورهای راه ابریشم با ارائه مقالات و ایراد سخنرانیهای صاحبنظران در قالب 6 پنل پژوهشی و تخصصی برگزار خواهد شد و افتتاحیه نمایشگاه منتخبی از بیش از 1300 اثر ارسال شده، روز سوم بهمن طی مراسم ویژه ای از ساعت 15 الی 17 در تالار ایران فرهنگستان هنر و سپس در «نگارخانه ملی ایران» واقع در صبا برگزار می گردد.
🔶در این مراسم دکتر علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، استاد غلامحسین امیرخانی ریاست انجمن خوشنویسان و شورای عالی خوشنویسان، و شماری از مسئولان طراز اول فرهنگی کشور ، سخن گفته و با حضور در نگارخانه ملی همراه با حاضران و اهالی هنر، این جشنواره را رسما افتتاح می کنند.
🔶در جشنواره خوشنویسان راه ابریشم تعداد 140 اثر از 29 کشور جهان در قالبهای نقاشیخط و 70 اثر از خوشنویسان ایران در انواع گرایشها ارائه شده است.
🔶این جشنواره روز نهم بهمن طی آیین اختتامیه ای با حضور سفرای کشورهای خارجی در مجموعه ایران مال به کار خود پایان می دهد.
🔶بخش جنبی این جشنواره رونمایی از بزرگترین اثر خوشنویسی کشور بلحاظ ابعاد است که حاصل 18 ماه کار مداوم هنرمندی یزدی بوده و در قالب 7 لت در ابعاد 3 در 5 و مجموعا در 105 متر مربع، اسامی تمام شهدای استان یزد را به نمایش می گذارد که جزییات این رویداد هنری در خبرهای تکمیلی به اطلاع خواهد رسید.
#موسسه_صبا
#فرهنگستان_هنر
#خوشنویسی
#یونسکو
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن