گزارش تصویریمیراث و گردشگری

روستای زیبا و دیدنی مورن در سوئیس

خبرنگار: سید مهدی احمدی

روستای زیبا و دیدنی مورن در سوئیس
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه
شهرهای اروپایی، علی‌رغم جاذبه‌های گردشگری‌شان، دارای نوعی حال‌وهوای خاص و دلنشینی هستند که بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسند. ممکن است نام بعضی از این شهرها را شنیده باشید و با برخی نیز کاملا ناآشنا باشید، اما با این حال گردشگرانی وجود دارند که به آن‌ها سفر کرده و موجب شهرتشان شده‌اند.
دو روستای آلپی کوچک مورن و ونگن در ارتفاعات لوتربرونن و ناحیه‌ی برنس اوبرلند سوئیس واقع شده‌اند که با جذابیت خاص خود در دوردست‌ها آرمیده‌اند. هنگامی که بریتانیایی‌ها در قرن نوزدهم، مورن را کشف کردند، این مکان کم کم از یک روستا به یک تفریحگاه دائمی تبدیل شد. هر دوی این روستاها از جمله دیدنی‌ترین مناظر سوئیس هستند که با خانه‌های چوبی و خیابان‌های باریک خود، در کوهستان‌های پوشیده از برف این مکان خودنمایی می‌کنند. قله‌ی یونگفراو، نمای بسیار زیبایی از روستاهای مورن و ونگن دارد. یونگفراو یکی از قله‌های اصلی رشته‌کوه آلپ برنیس است که بین شمال کانتون برن و جنوب کانتون وله قرار دارد. برای رفتن به مورن می‌توانید با استفاده از تله‌کابین از استچلبرگ به این دهکده بروید، زیرا جاده‌ای به این روستا وجود ندارد. برای رفتن به ونگن نیز می‌توانید مستقیما با استفاده از قطار از لوتربرونن به آنجا برسید.
اگر طرفدار جیمز باند هستید، شانس خوبی برای دیدن ماشین کانادایی و رستوران مجلل Schilthorn است. این ماشین ها و رستوران ها در فیلم«سرویس مخفی عیدی» که در Murren فیلمبرداری شده بود برجسته بودند. یا اگر کتابهای هیدلی را به عنوان یک کودک دوست داشتید، این روستای سنتی Alpine را به شما یادآوری خواهد کرد. هنگامی که به Murren نگاه میکنید، مناظر خیره کننده ای از کوه های اهر و Jungfrau و مراتع پر از گل را می بینید.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن