میراث و گردشگری

یونان جزیره پارس

خبرنگار: آرین آریان توانا - عکاس: مریم شکری

یونان جزیره پارس
پاروس سومین جزیره بزرگ یونان می باشد که از زمان عهد باستان بجا مانده است. مهم نیست شما چه جور تعطیلاتی رو می خواین بگذرونین؛ خانوادگی، ماه عسل، لاکچری یا محیطی برای آرام شدن، این جزیره برای همه مناسب است.
دسترسی به این جزیره رویایی کاری بسیار آسان است. تقریبا تمام کشتی هایی که از مسیر دریای یونان عبور می کنند در جزیره پاروس توقف می کنند و این جزیره بعنوان میان بری برای همه مسیرها استفاده می شود. از آتن می توانید یک قایق به بندر پیرائوس، بندر رافینا یا بندر لاوریو بگیرید. و اگر برای رسیدن به جزیره عجله دارید می توانید کاتامان (نوعی قایق) پرسرعت بگیرید و نیم ساعته به پاروس برسید.
پیدا کردن یک مکان مناسب برای اقامت و استراحت در این جزیره با هر بودجه ای کاری راحت می باشد. گزینه های استثنایی بسیاری برای رزرو اتاق یا هتل وجود دارد. اکثر استراحتگاه ها در جزیره عملا در سه نقطه قرار دارند: پایتخت و بندر اصلی بنام پاریکا، روستای زیبای ماهیگیری بنام ناواسا و ساحل جنوب شرقی مانند پیزو لیادی.
سواحل:
پاروس گزینه های بسیاری از سواحل رو در اختیار گردشگران قرار می دهد. یکی از محبوب ترین سواحل لیوادیا می باشد که ساحلی خانوادگیست و دسترسی به آن راحت است. ساحل کریوس یک انتخاب بسیار عالی و نزدیک به پاریکیاست، ساحل طویل شنی کامینیا با موجهای بسیار بلند و دلفینی ساحلی با آبی شفاف و کریستالی به همراه کافه های ساحلی می باشند.
 برای غواصی یا اسکی روی آب های شفاف و نیلگون پاروس باید حتما به ساحل سنتا ماریا بروید، اما این را نیز بگوییم که این مکان ساحلی شلوغ است. همچنین ساحل پونتا که در جنوب جزیره قرار دارد و بخاطر کافه های شلوغش مشهور است؛ جای مناسبی می باشد.
اتوبوس های محلی برای گشت جزیره وجود دارند که می توانید از آن برای گشت و گذار اطراف استفاده کنید. اکا با این حال ما به شما توصیه می کنیم یک خودرو اجاره کنید تا کنترل همه چیز در دستان خودتان باشد و بتوانید از ساعات حضورتان در جزیره پاروس نهایت لذت را ببرید.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن