گزارش تصویریمیراث و گردشگری

قشم بزرگ ترین جزیره ایران

خبرنگار و عکاس: پریسا شکری

به گزارش پایگاه خبری شاهنامه
 جزیر قشم بزرگ ترین جزیره ایران و از شاخته شده ترین جزیره های کشورمان است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. این جزیره طبیعتی بکر و زیبا دارد و تاریخ آن به درازای دوران ساسانیان است. مدت زیادی است که این جزیره ی جنوبی به مقصد گردشگری بسیاری از ایرانی ها و توریست های خارجی تبدیل شده است
 جزیره ی قشم در جنوب ایران و در استان هرمزگان واقع شده است و بزرگ ترین جزیره ی تنگه  ی هرمز محسوب می شود. از آن جایی که این جزیره در جنوب بندرعباس قرار گرفته است، از شمال به بندرعباس، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره ها ی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک محدود می شود.
همان طور که در بالا هم گفته شد قدمت این جزیره به دوران ساسانیان می رسد و در آن دوران به آن ابرکاروان می گفته اند. گفته می شود که از دوران قب از اسلام و حتی از دوران پادشاهان ماد در  این جزیره سکونت می شده است، با پیدایش اسلام، مسلمانان جزیره را فتح کرده و اینگونه بود که کم کم همه چیز رنگ و شکل دیگری به خود گرفت. کم کم حکومت های مختلفی بر این جزیره حاکم بودند که از میان آن ها می توان به آل بویه اشاره کرد و در دورانی هم تحت تاثیر حمله  ی مغولان و حکومت ایلخانیان بود. کم کم اروپایی ها پایشان به اینجا باز شد و مدتی مخصوصا پرتغالی ها به آن حکومت کردند و این سلطه تا جایی در دوران قاجار شکل رسمی به خود گرفت تا اینکه دوران بعد از حکومت قاجار دوباره این جزیره به ایران برگردانده شد.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن