تن پوش نگاری

پیام تسلیت اهالی فرهنگ در سوگ سیامک زندیه 

پیام تسلیت اهالی فرهنگ در سوگ سیامک زندیه
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه،
بنیاد فردوسی و موسسه فردوسی توسی، پیام تسلیتی از سوی  اهالی فرهنگ در سوگ سیامک زندیه نشر داده است که متن کامل در زیر آمده است:
به نام خداوند جان و خرد
هر حرکتی را عشقی و هر عشقی را سرشتی ژرف لازم است. سرشتی دم خور با هزاران دغدغه و دیدگاه که آدمی از آغاز تا کنون برای تعالی آن تلاش شگرف انجام داده است. برای طی این مسیر رندی با ایمان و باورمند لازم است تا رشته‌ای نازک اما پر پیچ و خم را به سرانجام برساند. آدمی از دیرباز نیازی مبرم به پوشاک داشته و هر جامعه‌ای به اقتضای فرهنگ و سنت غنى خود نیازمند استادی ماهر و زبردست در این عرصه می‌باشد، استادی که بالغ بر چهل و اندی سال در عرصه پوشاک ایرانی اسلامی مسرانه و پا برجا برای ارتقای هر چه بهتر این مهم در جامعه کهن و عزیز ایران تلاش کرده و کمتر کسی از همکاران و عرضه کنندگان پوشاک ایران است که با نام سیامک زندیه آشنایی نداشته باشد.
این استاد نامدار مجموعه‌ای از الگوهای نوین در سبک و طراحی در عرصه پوشاک ایران برای بانوی مسلمان و با وقار ایرانی به ارمغان آورد.
ایشان همواره برای ارتقای سطح کالای هنری ایرانی در میهن عزیزمان پیش قدم بود و به پرورش نیروهای خلاق داخلی نيز پرداخت، افزون بر آن نیز شاگردانی زبردست را به جامعه تحویل داده تا با تولید انبوه و شایسته گام‌های خود را هر چه بیشتر و ارزنده‌تر در این عرصه محکم کنند.
قدرت اله (سیامک) زندیه، مدیرعامل تولیدی مد گلبرگ در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. ایشان با باور بر اين‌كه طراحی و توليد پوشاک هنری ذوقی است از سن ١٨ سالگی وارد عرصه پوشاک شد و در سال ۱۳۵۰ تولیدی سولانژ را در خیابان جمهوری پایتخت ایران راه اندازی کرد و پس از دو سال، ۱۳۵۲ خورشیدی دفتر خود را به خیابان فلسطين شمالی تهران انتقال داد و نام پر آوازه مد گلبرگ را برای این موسسه برگزید. افتخارهای این هنرمند پیشکسوت در عرصه هنرهای ایرانی حاصل سال‌ها دقت و بررسی اوست که شامل طراحی الگوهای پیشرفته و نوین، انتخاب پارچه‌هایی مناسب و همکاری با طراحان ماهر است.
این هنرمند نامدار در اين راه همواره تلاش كرد عرصه توليد پوشاک ايرانی را نوآور و پر رونق سازد و کالاهای تولیدی ایران را با هزینه‌ای مناسب در اختيار بانوان ايرانی قرار دهد.
ایشان مجموعه‌ای از طرح‌های درخشان و نوآور ايرانی را براي جامعه پوشاک کشور به ارمغان آورد.
کالاهای هنری اين پيشكسوت هنرمند با لوگوی ماسک ارایه شده است؛
این هنرمند نام آور ایرانی سرانجام تلاش كرد تا با حمايت از خلاقیت‌های بزرگ این صنف حفظ شده و به طور مطلق نیازی به ورود پوشاک خارجی به ایران نباشد. ایشان همواره اميد داشت كه با تلاش و استواری و حمایت‌های اتحادیه‌های پوشاک شاهد رشد و تعالی هر چه بهتر تولیدهای داخلی در میهن عزیزمان ایران باشیم.
قدرت اله (سيامك) زنديه فرزند زنده‌یاد محمد ابراهيم زنديه و از نوادگان كريم خان زند است.
ایشان بزرگ شده باغ‌های پر درخت و با صفای منطقه يافت آباد بود و ثمره زندگی‌اش سه دختر با نام‌های گلبرگ، می‌گل و نوگل و دو نوه به نام‌های اميرسالار و رامان است.
ایشان داماد ارشد زنده‌یاد مير رسول رئيسی، قهرمان پیشین وزنه‌برداری ايران بود.
گفتنی است افزون بر فعاليت در عرصه پوشاک با خيريه‌های گوناگون همكاری داشت و حامی نسل هنرمندان جوان بود؛
سيامك زنديه را بیشتر دوستان و خویشان‌اش با صدای مخملين‌اش در آواز می‌شناسند، ایشان هم‌چنين دستي بر ساز و آواز داشت و قطعه‌های آوازی فراوانی از خویش بر جای گذاشت، اين هنرمند پيشكسوت و محبوب‌، آهنگ‌های قديمی را نيز در محفل‌ها و بزم‌های انجمن‌های شعر و موسيقی بازخواني می‌كرد.
ایشان چند قطعه آوازی ضبط شده دارد كه منتشر نشده است؛ ترانه سرای اين قطعه‌های موسیقی سنتی استاد سعيد دبيری است و محمود قراملكی و حسن خياط باشی از آهنگسازان قطعه‌های آوازی‌اش بودند  كه اميد است به زودي در آلبوم‌های معتبر موسيقی باز نشر یابد.
اين هنرمند پيشكسوت و درخشان طراحی پوشاک ایرانی ٢٨ تيرماه ١٤٠٠ خورشیدی به دليل خونريزی داخلی كه پزشكان نتوانستند دليلی بر آن بيابند و آن را حلقه گمشده ناميدند در سن ٧٤ سالگی در بيمارستان پارس تهران دار فانی را وداع گفت.
روح پرفروغ‌اش شاد و يادش گرامی.
بنیاد فردوسی و موسسه فردوسی توسی
پیام تسلیت دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی:
بانو می‌گل زندیه
مدرس ارجمند دوره‌های دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای
با سلام و درود بر شما؛
مرگ نابهنگام هنرمند نامدار طراحی پوشاک ایرانی استاد سیامک زندیه، پدر گرامی‌تان را خدمت شما و خانواده ارجمندتان از سوی اهالی فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌کنیم.
برای شما و خانواده ارجمندتان و اهالی طراحی پوشاک ایرانی شکیبایی آرزو داریم.
یاسر موحدفرد
دبیرکل بنیاد فردوسی
و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی
پيام تسليت مشاور اجرايی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
خانواده بزرگ پوشاک کشور
سلام علیکم؛
مشیت الهی بر آن قرار گرفت تا یار دیرین هنر صنعت پوشاک کشور، جناب آقای سیامک زندیه در آستانه روز عرفه به جوار رحمت حق عروج نماید.
ایشان از چهره‌های درخشان و پیشکسوت پوشاک کشور بودند‌‌‌ که سابقه همکاری مدیدی با جامعه هنری کشور به ویژه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داشتند.
ضمن عرض تسلیت ضایعه درگذشت این مرد بزرگ به جامعه شریف پوشاک کشور برای روح بلند ایشان رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر واجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.
حمید قبادی دانا
پيام تسليت ریيس اتحاديه پوشاک:
خانواده محترم زندیه و همکاران گرامی
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت برادر ارجمند جناب آقای سیامک زندیه پیشکسوت و تولید کننده خوشنام عرصه پوشاک را خدمت همکاران معزز و خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و برای این همکار فقیدمان از درگاه احدیت، مغفرت و برای خانواده و بازماندگان صبر جمیل آرزومندم.
ابوالقاسم شیرازی
اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک
.
پیام تسلیت سردبیر پایگاه خبری شاهنامه
سرکاربانو می گل زندیه عزیز
درگذشت پدر گرامی، شادروان سیامک زندیه پیشکسوت پهنه ی پوشاک ایران را به شما، خانوده ی گرامی و هازمان پوشاک کشور آرامش باد می گویم و آرزوی شکیبایی برای شما و دیگر بازماندگان دارم.
عمران حیدری آریا: سردبیر پایگاه خبری شاهنامه
.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن