گزارش تصویریمیراث و گردشگری

جاذبه‌های گرجستان نگین تمدن ایران باستان 

خبرنگار: یاسر موحدفرد - عکاس: زهرا شکری

جاذبه‌های گرجستان نگین تمدن ایران باستان
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه،
گرجستان کشوری در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین جاذبه‌های تمدن ایران باستان و دارنده منطقه‌های گردشگری خودویژه جهان به شمار می رود. جالب است بدانید که در استوره‌های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب‌ترین زمین و هدیه الهی است که به مردم پیشکش شده است. از آن‌جایی که بخشی از آب و هوای قفقاز سردسیر است، بهار مناسب‌ترین زمان است. افسانه‌های گرجی زیادی راجع به این سرزمین وجود دارد که بیشتر مربوط به تاریخ کشور است. همچنین مردم باورمند هستند که کشور گرجستان سراسر آرامش، حاصل خیزی، اصالت و امنیت را در خود جای داده است و این‌ها نیز هدیه‌های ارزشمندی از سمت خداوند به مردم مهربان و دست و دلباز این کشور است. پایتخت این کشور شهر تفلیس است که اغلب، برنامه ریزی برای تور گرجستان نیز برای این شهر است. نام شهر تفلیس در واقع یک واژه قفقازی به معنی گرم است كه به علت وجود چشمه‌های فراوان آب گرمی که در اين منطقه وجود دارند به اين نام ناميده شده‌اند؛ اگر چه شهر تفلیس حدود ۲۹ بار مورد یورش قرار گرفته و دوباره بازسازی شده است اما ترکیب قدیمی شهر با خیابان‌های سنگ فرش باریک و مارپیچ زیبای آن، بالکن‌هایی با سبک قدیمی و کلیساهای باستانی تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده است که در بخش‌هایی از شهر که به ” تفلیس قدیم” معروف است نیز موجود اند.
واحد پول کشور گرجستان لاری است که هر یک لاری به ۱۰۰ تتری تقسیم می‌شود، لاری به شکل اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ لاری و گاهی ۲۰۰, ۵۰۰ لاری ترویج دارد؛ تتری هم به شکل سکه‌های ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ تتری است از آن‌جا که تبدیل لاری و ریال ایران به هم در گرجستان با کارمزد بیشتری اتفاق می‌افتد به همین دلیل بهتر است دلار آمریکا را به لاری تبدیل کرد البته در برخی از خرید و فروش‌ها می‌توانید از یورو و دلار هم استفاده کنید.
همه مناطق این کشور دیدنی هستند و به ویژه طبیعت‌گردها را بسیار راضی نگه می‌دارند اما دو شهر تفلیس و باتومی به دلیل داشتن جاذبه‌های شهری و سواحل زیبا، شهرت بیشتری در میان گردشگرها پیدا کرده‌اند. مردم این کشور عموما طبعی ملایم و مهربان دارند و مهمان نواز هستند البته تعداد افراد مسلط به زبان انگلیسی چندان زیاد نیست.
امنیت در این کشور بسیار بالا است و به راحتی می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز به گردش در شهر بپردازید.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن