گزارش تصویریمیراث و گردشگری

گردشگران پرشمار دربند تهران

خبرنگار: سید مهدی احمدی - عکاس: مریم شکری 

گردشگران پرشمار دربند تهران
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه،
شب‌های دربند تهران بسیار زیبا و حیرت انگیز است. اگر قصد کوهپیمایی ندارید یا روز را مشغول هستید، شب‌های دربند تهران نیز می‌توانید از رفتن به دربند لذت ببرید. دربند در شب نیز برقرار است و تجربه‌ای‌ کاملا متفاوت است. شب‌های دربند تهران برای خیلی‌ها زیباتر از روزهای آن است. بسیاری از تهرانی‌ها برای گشت و گذار، غروب و شب‌های دربند را ترجیح می‌دهند، جایی که روشنایی چراغ‌ها جلوه‌ای تماشایی دارد. چراغ‌های زنبوری که رنگ و لعاب مغازه‌های خوراکی و مسیرهای پیاده روی را چند برابر می‌کنند، نورهایی که با فرارسیدن غروب سفره‌خانه‌ها را سرشار از روشنایی می‌سازند، زمزمه آرام آب و گرمای رفت و آمد مردم، تجربه نابی از شب‌های دربند را در اختیارتان قرار می‌دهند.
محله دربند و تفرجگاه مشهورش و شب‌های دربند تهران، جایگاه خاصی در میان انتخاب‌های تفریحی و گردشگری مردم تهران داشته و تقریبا تمامی اهالی این شهر خاطره‌ای با آن دارند.
این منطقه تفریحی با ارتفاعی ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، اصلی‌ترین مسیر برای صعود به بلندی‌های کوهستان البرز مرکزی است و هر ساله افراد زیادی با گذر از این راه زیبا و دیدنی، خود را به قله توچال و دیگر قله‌های مرتفع می‌رسانند.
مشهورترین نقطه دربند، میدان سربند و مجسمه ۳ متری کوهنورد آن است که به یکی از نمادهای تهران بدل شده و افراد زیادی با آن عکس یادگاری دارند. در کنار این مجسمه‌ زیبا، محیط کوهستانی، گذر رودخانه‌ باصفای دربند از میان پیچ و خم دره، رستوران‌ها و دکه‌های کوچک و بزرگ، امامزاده ابراهیم و سورتمه دربند، آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا در مسیر فتح قله توچال از دیگر جذابیت‌ها و دیدنی‌های این محله باصفا به شمار می‌آیند.
استان تهران، شهر تهران، منطقه یک شهری، محله دربند برای رفتن به دربند تهران و زیبایی‌های آن باید خود را به میدان تجریش برسانید. میدان تجریش یکی از شمالی‌ترین میدان‌های شهر تهران است.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن