گزارش تصویریمیراث و گردشگری

تندیس‌های مفاخر ایران در پارک ملت تهران

خبرنگار: علی جواهریان - عکاس: پریسا شکری 

تندیس‌های مفاخر ایران در پارک ملت تهران
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه،
پارک ملت از جمله اماکن تفریحی است که آثار هنرمندان شاخصی در آن به چشم می‌خورد. این آثار افزون بر وجه هنری دارای ارزش تاریخی نیز هستند و از هنرمندان شاخصی چون مرحوم محمدعلی مددی، ابوالحسن خان صدیقی و
… به یادگار مانده‌اند.
پارک ملت یکی از مهم‌ترین فضاهای سبز تهران است که می‌توان به آن لقب قلب پارک‌های تهران را داد به همین خاطر، حفظ آثار و زیبایی بصری کارها در این فضا، بسیار اهمیت دارد.
پارک ملت یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران است که در آن برای همه رده‌های سنی فکری شده است.
در ادامه به معرفی دیدنی‌های آن و تفریحاتی که در این پارک وجود دارد، می‌پردازیم:
۱- ورودی پارک
از زیباترین قسمت‌های پارک ملت، ورودی تماشایی آن است که با گل‌های رنگارنگ، تندیس‌های هنری، نمادهای شهری، آب‌نمای کوچک و درختانی سر به فلک کشیده همه را به گردش در این پارک زیبا دعوت می کند.
در کنار آن، سطح صیقلی و صاف ورودی بوستان ملت به مکانی مناسب برای تمرین اسکیت و اسکوتر سواران تبدیل شده است که با خیال راحت می‌توانند در این قسمت به تفریح و بازی بپردازند.
برخی مواقع نیز ممکن است جوان‌ها و نوجوان‌هایی را ببینید که با ماشین‌های کنترلی، هیجان ماشین سواری در پیست‌های بزرگ را به مسیرهای کوچک این پارک آورده‌اند.
۲- آب‌نمای پله‌ای:
از ورودی پارک کمی جلوتر که بروید، آب نمای پله ایِ زیبایی را خواهید دید که سردیس‌هایی از مشاهیر ایرانی چون فردوسی، سعدی، شهریار و نیما یوشیج نیز در اطراف آن قرار دارد.
۳- تندیس‌های پارک ملت
یکی از جاذبه‌های این پارک دو تندیس بسیار معروفی است که از قسمت‌های مختلف بوستان دیده می‌شوند و به آن جلوه و شکوه خاصی بخشیده‌اند.
تندیس مادر
کم پیش می‌آید که در شهرهای مختلف ایران و جهان بگردید و تندیسی چه کوچک یا بزرگ از نماد مادر نبینید. تهران نیز از این قاعده جدا نیست و در چند گوشه از پایتخت، تندیس‌های معروف و زیبایی از مادر دیده می شود. یکی از زیباترین آنها، تندیس مادر بوستان ملت است که کودک خود را در آغوش گرفته است و با تمام مهر و محبتش به او نگاه می کند.
تندیس امیر کبیر
نام امیرکبیر از آشناترین نام‌ها در میان ایرانی‌هاست و هر زمان که می‌خواهند از برترین مفاخر خود نام ببرند حتما به امیرکبیر، صدراعظم نامدار ناصرالدین شاه نیز اشاره می‌کنند.
تندیس با ابهت و با شکوه این بزرگ مرد تاریخ ایران از بالای آب نما نظاره‌گر مردمی است که برای گردش و تفریح به پارک ملت آمده‌اند.
به احتمال زیاد می‌دانید که امیرکبیر در حمام باغ فین کاشان به قتل رسیده است.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن