میراث و گردشگری

دبیران علمی و اجرایی همایش میراث مشترک ایران و هند معرفی شدند

به نقل از: خبرگزاری ایرنا

تهران- ایرنا- غلامرضا امیرخانی به عنوان دبیر علمی بخش ایران، فرزانه اعظم لطفی دبیر علمی بخش هند و مهشید برجیان دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت ها و چالش ها» معرفی شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نخستین همایش بین المللی « میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت ها و چالش ها» (ICCHI ۲۰۲۲) ،‌ به همت معاونت پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با مدیریت فاطمه جان احمدی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
غلامرضا  امیرخانی به عنوان دبیر علمی بخش ایران، فرزانه اعظم لطفی به عنوان دبیر علمی بخش هند و مهشید برجیان به عنوان دبیر اجرایی معرفی شده اند.
بررسی پیشینۀ نسخه پژوهی و نسخه شناسی در هند (شیوه‌ها، مطالعات میان رشته ای، مطالعات دانشگاهی) از جمله اهداف اصلی این همایش بین المللی است. بر همین اساس از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش هایی دارند؛  دعوت می شود با شرکت در این گردهمایی، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ به صورت مجازی ارائه کنند.
نقد و تصحیح متون و نسخه های خطی، نسخه های خطی غیرایرانی، معرفی نسخه های تازه یاب و نفیس، هنرهای کتاب آرایی، فهرست نویسی و حفظ و نگهداری و مرمت نسخ خطی، شیوه های اطلاع رسانی و معرفی مفاخر و نام آوران عرصه مخطوطات؛ از دیگر محورهای همایش عنوان شده است.
همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» در روز سی ام دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۵ مهرماه تعیین شده است و پژوهشگران و محققان تا ۲۰ آذرماه می‌توانند متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش به آدرس پست الکترونیکی همایش: iranindiamanuscript@gmail.com  ارسال کنند.
لازم به توضیح است، چکیده مقالات ارسالی باید بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه به زبان فارسی یا انگلیسی باشد و گزیده مقالات برتر همایش در قالب شماره مخصوص نشریات علمی و یا به صورت کتاب مستقل منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن