میراث و گردشگری

نمایش خودویژه تندیس استاد فقید در نمایشگاه بین المللی صنایع گردشگری ایران

نمایش خودویژه تندیس استاد فقید در نمایشگاه بین المللی صنایع گردشگری ایران

به نقل از جامعه ایده آل

غرفه موزه وزیری با نمایش خودویژه تندیس استاد فقید ناصر هوشمند وزیری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع ایران در طبقه دوم تالار خلیج فارس توجه همه بازدیدکنندگان را به خود متوجه کرد. در این نمایشگاه که از تاریخ شنبه ۹ بهمن ماه تا سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. همه هنرمندان حوزه گردشگری و صنایع دستی از تمام نقاط کشور حضور داشتند.
مهندس راما وزیری مدیر غارموزه وزیری در حاشبه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: استاد فقید شادروان ناصر هوشمند وزیری موسس غارموزه وزیری با استفاده چلنگری مدرن و ساخت تندیس‌های کاربردی جدید با توجه به هنر چلنگری قدیمی و احیای این هنر سال‌ها در کارگاه خود زحمت فراوانی را متحمل شدند.
وزیری عنوان داشت: من سعی کرده‌ام که به بهترین شکل ممکن راه پدرم را ادامه بدهم و تا به حال از بسیاری از نقاط ایران و جهان از موزه ما دیدن کرده‌اند و از این همه هنر و زیبایی که استاد فقید در این موزه خلق کرده‌اند؛ بسیار شگفت زده شده اند در روزهای برگزاری این نمایشگاه هیات مدیره کانون  زنان بازرگان تهران از غرفه غارموزه وزیری در بخش صنایع دستی در تالار خلیج فارس بازدید کردند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه بسباری از علاقه‌مندان به این هنر از طریق آشنایی با این غرفه در صدد بازدید از این غارموزه و آشنایی با ساخت این تندیس‌ها از طریق بازیافت اشیای بازیافتی شدند که راهنمایی‌های لازم به بازدیدکنندگان در این خصوص داده شد.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه آقای دکتر علوی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی و دکتر جانفشان، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از این غرفه بازدید کردند.
شایان ذکر است استاد یاسر موحدفرد، رییس بنیاد فردوسی به همراه گروهی از نوآموزان و نوجوانان و شاهنامه خوانان این بنیاد هم از این غرفه بازدید کردند و چندتن از هنرمندان و نقالان و شاهنامه خوانان خردسال و نوجوان به شاهنامه خوانی پرداختند.

غرفه موزه وزیری با نمایش خودویژه تندیس استاد فقید ناصر هوشمند وزیری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع ایران در طبقه دوم تالار خلیج فارس توجه همه بازدیدکنندگان را به خود توجه کرد.
در این نمایشگاه که از تاریخ شنبه ۹ بهمن ماه تا سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

منبع خیر  1

منبع خیر  2

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن