دو رویکرد متفاوت در میزبانی تالار وحدت و تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی ویژه جشنواره موسیقی فجر
دو رویکرد متفاوت در میزبانی تالار وحدت و تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی ویژه جشنواره موسیقی فجر
خبرنگار: یاسر موحدفرد
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه
به دعوت ستاد سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر برای گزارش خبری از دو اجرای موسیقی سنتی سالار عقیلی به میزبانی تالار وحدت و اجرای موسیقی پاپ مردمی بهنام بانی به میزبانی تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی در دو تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ با همراهی عکاسان پایگاه خبری شاهنامه به تماشا نشستیم؛
با توجه به شور تماشاگران در هر دو اجرای موسیقی سنتی و پاپ مردمی باید از برگزارکنندگان ستاد جشنواره موسیقی فجر و اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط سخت کرونایی سپاسگزاری کرد اما نکته قابل یادآوری دو رویکرد مدیریتی در رفتارشناسی برگزارکنندگان در دو میزبانی خودنمایی میکند؛
نکته نخست میزبانی سرشار از عزت تالار وحدت همراه با پذیرایی شایسته و جایگاه ویژه برای اهالی فرهنگ و رسانه و حضور مدیران ستاد برگزاری جشنواره و اداره کل موسیقی در این مجموعه فرهنگی هنری است که با افتخار میشد مدیران ارشد را در کنار اهالی رسانه دید؛
نکته دوم میزبانی باری به هر جهت تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی، بدون پذیرایی و بدون جایگاهی برای اهالی فرهنگ و رسانه بود حتی برخورد نامناسب حراست این مجموعه با مردم مشتاق دیدار هنرمندان کاملا آشکار بود که نه تنها با عکاسان و خبرنگاران به گونه رابطهای همکاری دارند بلکه با مردم هم رفتاری در خور ندارند.
این دو رویکرد مدیریتی و میزبانی، نه امسال بلکه سالیان سال در جشنواره موسیقی فجر وجود داشته و دارد…
این پرسش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه از مدیران ارشد فرهنگی هنری وجود دارد که چرا با توجه به رفتارهای نامناسب در میزبانی تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی از میزبانی برج میلاد بهره گرفته نشد با وجود اینکه از میزبانی برج میلاد در برگزاری ویژه برنامههای خانه جشنواره فیلم فجر هم با پذیرایی شایسته در سال ۱۴۰۰ خورشیدی بهره گرفته شده است.
پس چرا در جشنواره موسیقی فجر هم از میزبانی برج میلاد در شرایط سویه نوین کرونایی بهره گرفته نشده است؟!
چه آنکه فضای میزبانی در برج میلاد در شرایط کرونایی بسیار بهتر از تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی بوده است…
از دیگر سو برای نمونه غیر از امکان پذیرایی و حضور در فضاهای پذیرایی متفاوت در برج میلاد به یک امکان حداقلی دیگر اشاره میکنم.
غیر از دسترسی بهتر برج میلاد با وجود ایستگاه متروی شهری در کنار این مجموعه باید اشاره داشت که در میزبانی امسال برج میلاد در جشنواره فیلم فجر دستکم برای اهالی فرهنگ و رسانه که از طریق وسیلههای نقلیه عمومی یا خودروی شخصی وارد مجموعه میشدند، هزینه پارکینگ و ورودی گرفته نمیشد اما تالار میلاد نمایشگاه بینالمللی، هزینه ورودی و پارکینگ در میزبانی جشنواره موسیقی فجر دریافت میکند که بسیاری از اهالی فرهنگ و رسانه که از وسیله نقلیه عمومی بهره میگیرند برای پرداخت نکردن این هزینه ناگزیر باید در سرمای زمستان مسافت طولانی را پیاده رویی کنند که قطعا در امکان ابتلا به کرونا بیتاثیر نیست!!!
به امید همکاریهای افزونتر اهالی فرهنگ و رسانه و مدیران فرهنگی هنری کشوری