سینما و تئاتر
موضوعات داغ

تیترنخست ایران تئاتر در پلاتو آژمان برگزار می‌شود: کارگاه‌های یک‌ روزه آموزشی رایگان

کارگاه‌های یک‌روزه رایگان آموزش تئاتر برگزار می‌شوند

کارگاه‌ یک‌روزه «بازیگری و تئا‌تر» و «تئاتر و ادبیات کهن» روز پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۵ و کارگاه «تئاتر و شاهنامه» روز جمعه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۷ در پلاتو آژمان برگزار می‌شود.

سید علی تدین صدوقی با اعلام این خبر به ایران تئاتر گفت: این کارگاه‌های رایگان یک‌روزه، توسط گروه هنری هورش صورت می‌پذیرد.
تدین صدوقی که سال‌ها است در حوزه آموزش تئاتر، کارگاه‌های متعددی در زمینه تئاتر و بازیگری، نقد و تحلیل و شخصیت‌شناسی، تربیت حس، تمرکز، بیان و بدن، جایگاه و اهمیت ریتم در تئاتر  و… برگزار کرده افزود: دو کارگاه‌های آموزشی جدید با ظرفیتی محدود و مبتنی بر اصول حرفه‌ای برگزار خواهند شد.

کلاس‌ها و کارگاه‌های تئاتر و بازیگری گروه هنری هورش عموما مورد استقبال آن دسته از علاقه‌مندان و هنرجویان این رشته قرار می‌گیرد که به دنبال کارگاه و کلاس‌های آموزشی و اصولا آموزش تئاتر با رویکردی متفاوت و کاربردی و علمی و عملی و دراماتیک هستند. کارگاه‌هایی که در آن مفاهیم تئوری و عملی و دراماتیک در حیطه تئاتر و بازیگری با زبانی ساده و شیوه آموزشی خاص به هنرجویان ارائه می‌شود؛
موارد و مفاهیم اصلی و مهمی که عموما کمتر به آن توجه و پرداخته شده و یا اساسا آموزش داده نمی‌شوند و از کنار آن‌ها به سادگی عبور می‌شود یا به‌اشتباه به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

تدین درباره کارگاه تئاتر و شاهنامه گفت: این کارگاه با همکاری گروه هنری هورش و بنیاد فردوسی به مدیریت و مدرسی یاسر موحدفرد صورت می‌پذیرد.

«بنیاد فردوسی» ثبت سازمان یونسکو است که افزون بر برگزاری هزاره فردوسی با سابقه‌ای بیش از بیست سال از زمان تاسیس در حوزه ادبیات کهن، هنر، فرهنگ و ادبیات ایرانی اسلامی و به ویژه شاهنامه فعالیت‌های گسترده و پرثمری را در داخل و خارج از کشور در گستره و پهنه جغرافیایی فرهنگی هنری ایران‌زمین به انجام رسانده و می‌رساند.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت در این کارگاه‌های یک‌روزه رایگان، برای تمامی علاقه‌مندان و هنرجویان آزاد است و کسانی که مایل به شرکت در ترم‌های آموزش سه ماهه تئاتر و بازیگری با عنوان «بازیگری مینیاتوری» و هم‌چنین «تئاتر و شاهنامه» هستند، می‌توانند پس از اتمام کارگاه یک‌روزه برای ثبت نام خود در دوره پیشرفته اقدام کنند.

پلاتو آژمان (سه نقطه سابق) در تهران، میدان ولی‌عصر، خیابان شهید کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده واقع شده است.

 

منبع
ایران تئاتر
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن