فرهنگ و ادبگزارش تصویری

گزارش تصویری نوزدهمین بزرگداشت حکیم فردوسی

عکاسان:

مریم شفیع زاده

یعقوب محبت

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه‌نیوز

نشست تخصصی کارنامه پژوهشی بنیاد فردوسی به مناسبت نوزدهمین بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های نوزدهمین بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی برگزار شد.

این ویژه نامه به میزبانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کوشش بنیاد فردوسی و موسسه فردوسی توسی در روز سه،شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار شد.

سرای اهل قلم کودکان و نوجوانان نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و رونمایی از کتاب‌های شاهنامک و هفت‌خوان رستم دستان به قلم: یاسر موحدفرد و سرپرست تصویرگری: نرگس صافی انجام شد.

اجرای شاهنامه‌خوانی و نقالی کودکان و نوجوانان نیز از برنامه‌های جانبی نشست بوده است.

برنامه نشست تخصصی کارنامه پژوهشی بنیاد فردوسی در سرای اهل قلم اصلی نمایشگاه کتاب با سخنرانی یاسر موحدفرد، مرتضی صالح‌پور، نرگس صافی و عباس بهمنش  بوده است.

دبیرکل بنیاد فردوسی گفت: بنیاد فردوسی سعی می‌کند تاریخ گم شده ایران را بیابد و بازنویسی کند، هم‌چنین برای اولین بار نسخه سینمایی شده شاهنامه را ارائه می‌دهد.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست تخصصی کارنامه پژوهشی بنیاد فردوسی در هفتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، مصادف با ۲۵ ارد‌یبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی، عباس بهمنش، نقال و مدرس شاهنامه، نرگس صافی، مدیر آموزش، مدرس مؤسسه فردوسی و دبیر هنری بنیاد فردوسی و مرتضی صالح‌پور، مدیر نشر پادینا در سالن گوشه نقد برگزار شد.

یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی در این نشست گفت: روزی خانه کتاب پیشنهاد داد که مجموعه مقالاتی برای مفاخر ایران آماده شوند و ما بنیان پژوهشی بنیاد فردوسی را بنا نهادیم.

او افزود: در بنیاد فردوسی کتاب‌هایی را از آغاز شاهنامه برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان تهیه کردیم که از آن جمله می‌توان به شاهنامک اشاره کرد.

دبیرکل بنیاد فردوسی اعلام کرد: بنیاد فردوسی سعی کرد که شعرهای گم‌شده فردوسی را پیدا کند و به مخاطبان‌اش ارائه دهد. این بنیاد تلاش کرد که تاریخ شاهنامه را بیابد و بازنویسی کند.

یاسر موحدفرد ادامه داد: بنیاد فردوسی سعی می‌کند تاریخ گم شده ایران را بیابد و بازنویسی کند. هم‌چنین برای اولین بار نسخه سینمایی شده شاهنامه را ارائه می‌دهد.

مرتضی صالح‌پور، مدیر نشر پادینا در بخش دیگری از نشست تخصصی کارنامه پژوهشی بنیاد فردوسی گفت: من سال‌ها یک ناشر دانشگاهی بودم اما بعد از آشنایی با بنیاد فردوسی متوجه شدم که شاهنامه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان است.

نرگس صافی، مدیر آموزش و مدرس مؤسسه فردوسی نیز در این نشست گفت: ما تا به امروز ۱۲ دوره آموزشی را در بنیاد فردوسی برگزار کرده‌ایم.

او بیان کرد: بنیاد فردوسی جشنواره حکمت فردوسی را برگزار می‌کند و آثار تجسمی هنرمندان معاصر را در آن جشنواره به نمایش می‌گذارد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردی‌بهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینیبه شکل حضوری و در سامانه زیر به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

www.book.icfi.ir

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن