فرهنگ و ادبگزارش تصویری

گشایش دوباره نمایشگاه موج رنگ

خبرنگار : نرگس صافی - عکاس: امیرحسین خلیلی

گشایش دوباره نمایشگاه موج رنگ
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه،
بهمن ماه سال پیشین و پس از بروز نشانه‌هایی از ویروس کرونا در کشور، نمایشگاه هنرهای تجسمی “موج رنگ” که آماده گشایش بود به تعطیلی کشیده شد و این تعطیلی یک سال به درازا کشیده شد تا اینکه هفته گذشته با همراهی مسوولان و دست اندرکاران، آثار آن در معرض نمایش گذاشته شد و هنرمندان نشان دادند که همزیستی هنر و این دوران با یکدیگر غیرممکن نیست. این نمایشگاه که در آستانه عید سعید مبعث و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افتتاح شد، آثاری از سید ابوالحسن ریاضی، فرهنگ عاطفی، حسن نوروزنیا، سعیده آرین و بهداد نجفی در حوزه های نقاشی، نقاشی‌خط را در سبک ها و تکنیک های مختلف در کنار آثار عکاسی آنیتا کیوان به نمایش گذاشت.
در این کار گروهی که از آثار هنرمندان در حوزه های مختلف استفاده و آثار متنوعی از هنرهای تجسمی به نمایش عموم درامده، تلاش شده است، بار دیگر رنگ و هنر و زیبایی به زندگی روزمره مردم آورده شود.
در نمایشگاه موج رنگ ۵۸ اثر نقاشی در سبک‌های گوناگون از جمله: امپرسیونیسم، پست امپرسیونیسم، آبستره، آبستره اکپرسیونیسم و تکنیک های رنگ روغن، آکریلیک و آبرنگ به نمایش عموم گذاشته شد.
در بخش عکاسی نیز ۱۴ عکس به نمایش درآمد، برگزاری یک نمایشگاه هنری محصول ماه‌ها تفکر و ژرف اندیشی است. این امر پس از جمع بندی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق اجرایی شامل تعیین اهداف، دعوت از هنرمندان، انتخاب گالری، انتخاب آثار، آماده سازی گالری، چیدمان و ارتباطات دارد.
نمایشگاه موج رنگ قرار بود اسفند ۱۳۹۸ برگزار شود اما با شیوع ویروس کرونا برگزاری آن را یک سال به تعویق انداخت اما همدلی هنرمندان و همراهی مسوولان موجب شد با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا این نمایشگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب میان بازدید کنندگان با  مدیریت خوب این مجموعه، آثار هنرمندان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد و پس از یک هفته برگزاری  با مدبریت اجرایی پگاه اسلامی با امید به برپایی نمایشگاه‌های دیگر به کار خود پایان داد.
حسن نوروزنیا یکی از هنرمندان که آثار او در این نمایشگاه به نمایش در آمده است هم‌زمانی افتتاح موج رنگ با مبعث پیامبر اسلام و هم‌چنین در آستانه بهار را موجب نشاط دانست و گفت: هنر می‌تواند جایگزین بسیاری از ناامیدی هاو افسردگی ها و حتی درمانگر بسیاری از حالات روحی باشد به ویژه در شرایط سخت و کرونایی کنونی.
نوروزنیا، تاثیرگذاری هنر بر طبیعت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در آخرین مرحله تاثیرگذاری هنر بر روح، انسان از خود طبیعتی که ساکن در آن است رها شده و در نتیجه به قدرت والای روحی می‌رسد، گفت که حاصل این مرحله تاثیرگذاری هنرمند بر طبیعت است و از این به بعد دیگر هنرمند نیست که از طبیعت تاثیر می‌پذیرد بلکه با قدرتش در طبیعت تغییر ایجاد می کند. از نظر موضوعی آثاری که ارائه داده ام به دو بخش تقسیم شده که پنج اثر مربوط به هبوط بشر و ارتباط وجودی انسان با کل طبیعت است که با رویکرد تقسیمات هندسی و معمارگونه ساختار به هم پیوسته انسان در فضای مادی را نشان می‌دهد.
نوروزنیا افزود: چهار اثر دیگر ارائه شده در مورد حیات چنارها در فضای شهری و طبیعت امروز جهان است که مورد اشاره و توجه قرار گرفته است که به لحاظ سبک تا حدودی به واقع‌گرایی نزدیک شده و از نگاه احساسی هر بیننده به مقاومت و ایستادگی درخت‌های چنار در برابر بی‌مهری‌های جامعه صنعتی، اشاره می‌کند.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن