جشنواره های هنری فجرسینما و تئاترگزارش تصویری

نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا در خانه جشنواره فیلم فجر/ فیلم بی‌رویا، متنی روان‌شناختی با مشکل‌های فنی در فیلم‌برداری

نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا در خانه جشنواره فیلم فجر /
فیلم بی‌رویا، متنی روان‌شناختی با مشکل‌های فنی در فیلم‌برداری

خبرنگار و عکاس: یاسر موحدفرد

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی‌رویا» ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از نمایش این فیلم در نوبت نخست از روز هشتم اکران خانه جشنواره فیلم فجر با حضور دست اندرکاران فیلم و اهالی فرهنگ و رسانه در تالار اصلی برج میلاد تهران برگزار شد.

یاسر موحدفرد، پرسش‌ اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه را در نشست رسانه‌ای فیلم بی‌رویا، مطرح کرد که:
این فیلم روند داستانی و تعلیق خوبی دارد.
موضوع‌های داستانی روان‌شناختی و داستان‌های فرعی مانند جعل و سوء استفاده خانوادگی در خانواده‌های ایرانی بسیار مهم و پیش‌برنده است.
اما چرا دوربین سرِ دست با لرزش‌های زیاد برای القای جنبه‌های روان‌شناختی موثر نبوده و باعث خستگی تماشاگران می‌شود؟
بازی‌های شخصیت‌های اصلی باورپذیر و خوب است اما بازی بازیگران مکمل اصلا هم‌سطح نیستند؛
چرا برای انتخاب بازیگران مکمل و بازیگران فرعی ویا بازی‌گردانی اقدام دقیقی انجام نشده است؟

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی بی‌رویا با حضور دست اندرکاران فیلم و با اجرای پدرام کریمی برگزار شد.

نشست رسانه‌ای فیلم «بی‌رویا» با حضور هومن سیدی (تهیه‌کننده)، آرین‌ وزیر دفتری (کارگردان)، طناز طباطبایی، شادی کرم‌رودی، مائده طهماسبی، فرانک کلانتر و مجتبی فلاحی (بازیگران)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، الهام معین (طراح لباس)، زهره علی‌اکبری (طراح صدا) و عظیم فراین (طراح چهره‌پردازی) برگزار شد.

در این نشست، پرسش پایگاه خبری شاهنامه خوانش شد و مجری خواست تا کارگردان و فیلم‌بردار و بازیگران این فیلم پاسخ دهند؛
البته تهیه‌کننده این فیلم هم خودش نسبت به این پرسش اختصاصی واکنش داد و در پی این پرسش بازیگران و دست اندرکاران فیلم تا پایان نشست به مدت ۱۲ دقیقه پاسخگوی پرسش‌ اختصاصی یاد شده بودند.

علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری این فیلم در پاسخ به این پرسش اختصاصی گفت:
باعث خستگی شده…
اگر باعث خستگی شده، قطعا نتوانستیم آن حس را منتقل کنیم ولی ما ایده‌ای که داشتیم این بوده که به هر حال طبق هر سکانسی که جلو می‌رویم، آن فضایی را که داخل سکانس هست و مضمونی که در آن سکانس هست، طبق آن دوربین‌مان حرکت یا تکان داشته باشد تا شاید بتوانیم بیشتر به مخاطب آن حس را انتقال بدهیم؛ بیشترین چیزی که به آن فکر کردیم و انجام دادیم این بوده است؛
اگر جایی تکان‌ها بیشتر بوده است؛ چون اینرسی بیشتری داشته است، پس جا به جای بیشتری که انجام شده برای این بوده که آن حس را بتوانیم بهتر انتقال بدهیم.

آرین‌ وزیر دفتری، کارگردان این فیلم در پاسخ به پرسش‌ اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه گفت:
من تلاش خودم را کرده‌ام که اقدام دقیقی انجام بدهم، شاید نتوانستم دفعه بعدی باید بیشتر تلاش کنم!

مجری خواست تا دیگر دست اندرکاران هم پاسخ بدهند؛
از فرانک کلانتر، بازیگر این فیلم خواسته شد تا درباره نقش خود به این پرسش اختصاصی پاسخ دهد؛
وی پاسخ داد: درباره نقش باید بگویم که به نظر می‌رسد که خیلی نقش‌‌‌ام در اتفاق‌هایی که دارد می‌افتد، دخیل نباشد اما ماجرا این است که خودش دچار آن تغییر موقعیت نمی‌شود ولی ماجرا این است که از این روی نقش‌اش دخیل است که دارد به روند این تغییر هویت کمک می‌کند و در روند این فیلم ما این را می‌بینیم.
تعامل خوبی با کارگردان داشتم و از خوانش فیلمنامه از اول ذوق زده شدم؛
اگر دوستانی فکر می‌کنند که من نتوانستم آن طور که باید نقش‌ام را بازی کنم حتما نقصی در فیلمنامه وجود داشته است و اگر نتوانستم حس و حال را انتقال بدهم، من بابت‌اش، متاسف‌ام. من تلاش‌ام را کردم و تا جایی که می‌توانستم، انجام دادم و اگر این اتفاق نیافته است، جناب وزیر دفتری (کارگردان)، من بابت‌اش متاسف‌ام ولی می‌توانم بگویم از طرف کارگردان و طناز طباطبایی، بازیگر نقش اصلی و همه کسانی که با آن‌ها بازی داشتم، همه چیز خیلی عالی به من انتقال پیدا کرده بود.

در این هنگام هومن سیدی، تهیه‌کننده این فیلم در واکنش به پرسش اختصاصی پایگاه خبری شاهنامه خواست یک توضیحی اضافه کند و گفت:
فکر می‌کنم سوال قبلی یک مقداری نقدی به آن دارم و آن این است که: نظر را در واقع با قطعیت تعمیم می‌دهید!
وی ادامه داد: تمام تماشاگرها خسته شدند…
(البته این گونه در پرسش‌ نیامده است!!!)
این به نظرم یک نظر شخصی و فردی هست…
به نظرم باید سوال را یک کم دقت کنیم که تعمیم برای همه ندهیم…
هومن سیدی در این هنگام عینک خود را که به ماسک‌اش گیر کرده بود به سختی در آورد و ادامه داد:
نکته بعدی هم که درباره بازیگر مکمل گفتید، باز هم همین طور است…
من فکر می‌کنم اگر بتوانیم، تفکیک کنیم و بگوییم نظر من این است، خیلی به نظرم این، ما از گمراهی در می‌آییم که مال همه هست یا مال یک نفر است؟!
(جمله‌بندی گویا دقیق مشخص نیست عین گفته‌ها پیاده‌سازی شده است!)
در پایان وی به دست‌اندرکاران این فیلم گفت: خیلی متشکرم…

در این هنگام دست‌اندرکاران که در جایگاه و در میان شرکت کنندگان نشسته بودند هم هومن سیدی را تشویق کردند…

مجری هم سپاسگزاری کرد و گفت صحبت از بازیگری شد؛
از مجتبی فلاحی، بازیگر این فیلم خواست تا به این پرسش اختصاصی پاسخ دهد؛
وی گفت: یک اتفاقی که برای من درباره این نقش افتاد این بود که هم‌زمان باید هم آگاهی را بازی می‌کردم و هم ناآگاهی؛ یعنی چون من فیلمنامه را خوانده بودم و قصه را می‌دانستم. برای همین برای من یک بازی دوگانه ایجاد کرد برای من این بخش‌اش خیلی مهم بود!

در شش دقیقه باقی‌مانده، یک به یک دبیر نشست از دیگر دست اندرکاران فیلم خواست تا درباره وظیفه‌های خود در فیلم توضیح دهند.

شایان ذکر است، چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده در خانه این جشنواره به میزبانی برج میلاد تهران در حال برگزاری است

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن