گزارش تصویری

نشست خبری رویداد هنری «پرچم ایران بالاست»

نشست خبری "پرچم ایران بالاست" روز سه شنبه 28 دی در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد

 علی فروزان‌فر روز سه‌شنبه در نشست خبری رویداد هنری پرچم ایران بالاست در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری اظهارداشت:

این رویداد روزهای ۲۹، ۳۰ دی و یکم بهمن به صورت حضوری با مشارکت و همکاری مجموعه فرهنگی ماهد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خانه تهران (اتحادیه) برگزار می‌شود.

وی، جریان‌سازی و ترویج استفاده از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نماد آن در زندگی روزمره مردم، تولید محصول کارآمد با استفاده از سه رنگ پرچم ایران را از اهداف رویداد -هنری پرچم ایران بالاست- عنوان کرد.

فروزان‌فر گفت: ۴۰ هنرمند شاخص کشور در این رویداد حضور دارند و محصولات و آثاری را پیرامون پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تولید خواهند کرد.

وی افزود: ۶ استاد به‌نام کشور مسئولیت داوری و مربیگری این هنرمندان را به صورت همزمان برعهده دارند و آنان در این رویداد طی سه روز متوالی و بیش از ۳۰ ساعت فعالیت هنری باهم زیست، خلق اثر و تولید محصول می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان تهران بیان کرد: محصولات تولید شده در رویداد پرچم ایران بالاست کاربردی و قابل استفاده است که در رویدادهای ملی و خاص و ویژه دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب سربند، پرچم‌ و آویز خودرویی ارائه می‌شود.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی ماهد نیز در این نشست، پرچم ملی را یکی از مظلوم‌ترین نمادهای کشور دانست و گفت: نبود محصول خوب مرتبط با پرچم و کمبود پرچم باکیفیت برای استفاده در درب منزل شهروندان مدنظر قرار گرفته است.

مرتضی اعلایی افزود: رویداد پرچم ایران بالاست نمایش و شوآف هنری نیست و هدف آن تولید محصولات کاربردی پیرامون پرچم ایران است که در زندگی روزمره مردم شانیت استفاده داشته باشد، در لوازم کاربردی، آذین‌بندی شهری، تزئینی، لوازم فردی و کودک محصولاتی تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: ماهد یک بنگاه اقتصادی و هنری خصوصی است که در ۱۰ سال گذشته با هیچ نهاد دولتی مشارکت نداشته‌ است و در رویداد هنری «پرچم ایران بالاست» رویکرد اقتصادی محصول، کاربردی و مردمی بودن آن مورد تاکید است.

اعلایی اظهارداشت: بیش از ۱۵۰ هنرمند از سراسر کشور از طریق سایت مجموعه فرهنگی ماهد در رویداد هنری «پرچم ایران بالاست» ثبت‌نام کردند که تیم هنری پس از داوری و بررسی‌ نمونه آثار آنان، ۴۰ هنرمند را برای حضور در این رویداد انتخاب کردند و قالب‌های محتوایی و ارائه محصول در این رویداد مورد توجه است.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی ماهد گفت: در حوزه مفاهیم، به دلیل وجود کلمه «الله» در میانه پرچم کشور، محدودیت‌هایی در طراحی وجود دارد که در این رویداد شعارها، نمادهای ملی و اسطوره‌ای را هم مدنظر قرار داده‌ایم و تلفیق آن برای تولید محصولات کاربردی مدنظر قرار گرفته است.

اعلایی افزود: اساتید به‌نام از تهران، اصفهان، مشهد و قم در نگارگری و مینیاتور، خوشنویسی، طراحی، گرافیک و فرایند تولید در این رویداد حضور دارند و اساتید به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که همه نیازهای تخصصی هنرجویان را مرتفع کنند و بر تولید آثار هنری نظارت داشته باشند تا آثار باکیفیتی تولید و ارائه شود.

 

عکس: پوریا جوراسفند

به گزارش پایگاه خبری شاهنامه

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن