فرهنگ و ادب

بانک رفاه پشتیبان جشنواره سعدی

بانک رفاه پشتیبان جشنواره سعدی به گزارش پایگاه خبری شاهنامه،
بانک رفاه کارگران در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی ملی، پشتیبان و حامی نخستین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری سعدی شد.
دکتر محمدعلی سهمانی (مدیرعامل بانک رفاه) در آیین گشایش این رویداد بین‌المللی که با حضور حسین رحمتی (عضو هیات مدیره بانک رفاه) و دیگر مدیران ارشد بانک رفاه، دکتر فاطمه مهاجرانی (رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش)، دکتر اسماعیل آذر (استاد دانشگاه)، دکتر راهب عارفی (رییس پژوهشکده اسراء)، فرهاد لیثی (رییس پژوهش‌سراهای دانش آموزی اداره کل شهر تهران وزارت آموزش و پرورش) و مهندس یاسر موحدفرد (دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی)، مدیران مدرسه‌های برگزیده کشور، دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز حوزه ادبی، علمی و هنری برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از پشتیبانی بانک رفاه در نخستین جشنواره بین‌المللی سعدی اظهار داشت: از این‌که بانک رفاه به منزله یک بانک اجتماعی در این رویداد حضور دارد و از آن حمایت می‌کند، بر خود می‌بالیم.

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه این آیین به معرفی بانک رفاه کارگران پرداخت و اظهار داشت: این بانک با قریب ۶۰ سال تجربه که نام‌اش با نام کارگران شریف کشور و تامین اجتماعی گره خورده است، یک بانک اجتماعی و متعلق به بدنه جامعه و مردم ایران است. امیدواریم این بانک بتواند به وظیفه‌های خود در قبال جامعه به نحو مطلوب عمل کند.
وی انس بانک رفاه با حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را یکی از افتخارهای بزرگ این بانک طی سال‌های اخیر مطرح کرد و گفت: بانک رفاه در راستای ایفای تعهدهای اجتماعی خود، حمایت از رویدادهای فرهنگی، ادبی و هنری را افتخار خود می‌داند و در این زمینه‌ها فعال بوده است؛ به عنوان مثال حمایت بانک از جشن حافظ و گردهمایی منتقدان سینما و… نشان از این تعهد بوده است.

دکتر محمدعلی سهمانی،

حضور بانک رفاه در حوزه آموزش و پرورش را دیگر افتخار این بانک عنوان کرد و افزود: خداوند را شاکریم که بانک رفاه توانسته در این مسیر با تاسیس ۱۹ مدرسه در منطقه‌های محروم و کم برخوردار کشور، بخشی از تعهدهای خود در قبال جامعه را ایفا کند.
وی به اقدام‌های بانک رفاه در حوزه سلامت نیز پرداخت و گفت: بانک رفاه به منزله بانک سلامت محور تاکنون با اهدای ۶۰ آمبولانس به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی کشور، در عرصه سلامت و بهداشت جامعه نیز موثر بوده است.

مدیر عامل بانک رفاه،

هم‌چنین به اقدام‌های این بانک در آیین بازگشایی مدرسه‌های کشور به ویژه در منطقه‌های محروم پرداخت و خاطر نشان ساخت: بانک رفاه با هدف حمایت از آموزش و پرورش و نیز دانش‌آموزان بی‌بضاعت در نخستین روزهای بازگشایی مدارس، اقدام به تهیه و تامین لوازم‌ التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان کرده است.
پیش از سخنان مدیرعامل بانک رفاه، دکتر کوروش سعیدی (رییس اداره روابط عمومی بانک رفاه) اظهار داشت: بانک رفاه علاوه بر حضور در بخش‌های سخت‌افزاری در حوزه آموزش نظیر تاسیس مدارس و دانشگاه و در حوزه نرم‌افزاری جامعه یعنی پرورش، ارتقا و اشاعه فرهنگ، ادب و هنر نیز حضور فعال و درخشان داشته است.
سخنرانی دکتر اسماعیل آذر (استاد برجسته زبان و ادب فارسی) در زمینه آثار سعدی و نیز دکتر فاطمه مهاجرانی (رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش) با موضوع ضرورت ترویج و پاسداشت زبان و ادب فارسی از بخش‌های دیگر مراسم بود.

دکتر اسماعیل آذر طی سخنانی با قدردانی از حضور و حمایت بانک رفاه در رویداد جشنواره سعدی خاطر نشان ساخت: بسیار خرسند و مشعوف هستیم، نهادی که در حوزه مسایل پولی و مالی فعالیت می‌کند و در آن زمینه شناخته شده است، دغدغه توسعه علم، ادب، هنر و فرهنگ کهن ایران زمین را دارد و با تمامی توان از این گونه موارد حمایت می کند.
این استاد برجسته ادب فارسی در ادامه از حضور مدیران ارشد بانک رفاه در این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: شخصیت علمی و دانشگاهی مدیرعامل بانک رفاه باعث شده که ایشان علاوه بر دغدغه مسائل اقتصادی در حوزه ادبیات و فرهنگ نیز فعالیت کند. حضورشان مایه مباهات است و جامعه ادبی مفتخر است که افراد فرهیخته‌ای هم‌چون ایشان در کشور منشای اثر هستند.

دکتر اسماعیل آذر در پایان تصریح کرد: با این اقدام ارزشمند بانک رفاه، من از هم اکنون یکی از مشتریان متعهد بانک رفاه هستم و برای توسعه و تعالی فرهنگ، هنر و ادبیات، آمادگی هر گونه همکاری با این بانک مردمی و خوش نام را دارم.
دکتر فاطمه مهاجرانی نیز در سخنان خود با قدردانی از مدیران عالی بانک رفاه جهت حمایت از زبان، ادب، هنر و فرهنگ کشور اظهار داشت: خداوند را شاکریم که یک بنگاه اقتصادی در عرصه فرهنگ، ادب و هنر حضور موثر دارد و در این زمینه ایفای مسوولیت می‌کند.
وی در ادامه از اهتمام وزارت آموزش و پرورش در توسعه زبان و ادب فارسی در سطح بین‌المللی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک بتوانیم ادب کهن ایران زمین و نیز زبان فارسی را در سطح کشورهای جهان گسترش دهیم و این گونه آیین‌ها و جشنواره‌ها را با حضور سایر کشورهای جهان برگزار کنیم.
گفتنی است در پایان مراسم، ضمن رونمایی از نشان ملی ادبی سعدی از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز حوزه ادبی، علمی و هنری و مدیران مدارس برتر در این حوزه تقدیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
سوالی برایتان پیش آماده؟ از ما بپرسید...
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.
Whatsapp chat Whatsapp chat
شروع مکالمه
بستن